ZCDN

Historia i Teraźniejszość – przydatne materiały

Nowy przedmiot w szkołach ponadpodstawowych wzbudził wiele emocji. Podręcznik zaproponowany przez MEiN jeszcze mocniej podburzył przeciwników tego pomysłu, ale też zmobilizował do tworzenia baz istniejących materiałów i projektowania własnych. W tej szerokiej akcji biorą udział ludzie i instytucje od lat zajmujący się edukacją historyczną i obywatelską, mający wiele doświadczeń i wypracowanych rozwiązań. Warto więc sięgać do tych pomysłów. Znajdą je Państwo na następujących portalach:

Dodatkowo, w załączonych dokumentach, zaproponowaliśmy szereg materiałów – książki, artykuły, filmy, podcasty itd. – uporządkowane według punktów podstawy programowej do HiT i dopasowane do konkretnych tematów.

Wybór i oprac. dr Zofia Fenrych / ZCDN

Podobne wpisy:
Zmiany w prawie oświatowym w roku szkolnym 2025/2026

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego wideopodsumowania dotyczącego zmian w prawie oświatowym w nadchodzącym roku szkolnym. Nagranie zawiera treści, które pojawiły się na sierpniowych konferencjach metodycznych i skierowane jest do wszystkich nauczycielek i nauczycieli.

Rola dyrektora szkoły w świecie VUCA i BANI – webinar

Zapraszamy do obejrzenia webinaru, w  którym Anna Godzińska szuka odpowiedzi, między innymi, na pytania: jak zarządzać szkołą w świecie niepewności, nieoczekiwanych zmian i lęku oraz jak być zwinnym dyrektorem?

„Cała Polska czyta dzieciom” – pracownicy ZCDN-u też!

Włochate kiwi, spragniona dynia, czuły szczypiorek, czosnek z czkawką – to tylko niektórzy bohaterowie „Wierszyków logopedycznych” autorstwa Kasi Huzar-Czub, które z zaangażowaniem odczytali pracownicy ZCDN-u z okazji XXIV Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom, akcji zainicjowanej przez Fundację „Cała Polska czyta dzieciom”.