ZCDN

Historia i Teraźniejszość – przydatne materiały

Nowy przedmiot w szkołach ponadpodstawowych wzbudził wiele emocji. Podręcznik zaproponowany przez MEiN jeszcze mocniej podburzył przeciwników tego pomysłu, ale też zmobilizował do tworzenia baz istniejących materiałów i projektowania własnych. W tej szerokiej akcji biorą udział ludzie i instytucje od lat zajmujący się edukacją historyczną i obywatelską, mający wiele doświadczeń i wypracowanych rozwiązań. Warto więc sięgać do tych pomysłów. Znajdą je Państwo na następujących portalach:

Dodatkowo, w załączonych dokumentach, zaproponowaliśmy szereg materiałów – książki, artykuły, filmy, podcasty itd. – uporządkowane według punktów podstawy programowej do HiT i dopasowane do konkretnych tematów.

Wybór i oprac. dr Zofia Fenrych / ZCDN

Podobne wpisy:
Nagranie z konferencji „Zgodziłem się wejść w pustkę tą straszliwą bramą”. Doświadczenie emigracyjne Gombrowicza, Miłosza, Wańkowicza i Hłaski

Zapraszamy do obejrzenia nagrań z konferencji poświęconej patronom roku 2024, której celem było przybliżenie biografii i twórczości Witolda Gombrowicza, Czesława Miłosza, Marka Hłaski i Melchiora Wańkowicza oraz zapoznanie się z prezentacjami towarzyszącymi wystąpieniom. Przyjęta perspektywa skoncentrowana była na wskazaniu emigracji jako doświadczenia uniwersalnego, a także ważnego etapu w życiu przedstawianych twórców. Nagranie składa się z pięciu referatów wygłoszonych przez nauczycielki konsultantki z Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Konferencja odbyła się pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Świat między wojnami – praca z tekstami źródłowymi

Opracowanie: Wiktoria Knap, nauczycielka konsultantka ds. nauczania historii