ZCDN

Jak ciekawie realizować doradztwo zawodowe z dziećmi?

W pierwszej części warsztatów uczestnicy uporządkują swoją wiedzę na temat treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego realizowanych w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej, a następnie odpowiedzą na pytanie: w jaki sposób zdiagnozować potrzeby edukacyjne dziecka? W drugiej części spotkania uczestnicy będą mieli okazję poznać zabawy, ćwiczenia oraz gry, które pomogą zapoznać dzieci z wybranymi zawodami oraz pobudzić do rozwoju ich zainteresowania i uzdolnienia.

Doradztwo zawodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Zakres tematyczny: Treści programowe z zakresu doradztwa zawodowego. Diagnoza potrzeb edukacyjnych dziecka. Zabawy i ćwiczenia w doradztwie zawodowym. Gry jako narzędzie edukacyjne w realizacji doradztwa zawodowego.
Termin: 9 stycznia, godz. 15.00–17.30
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
ul. Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala 121
Forma bezpłatna
Prowadząca:
Krystyna Stelmach-Tyszko

Aby wziąć udział w warsztatach, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – I/F/1.

Podobne wpisy:
Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online

Serdecznie zapraszamy do siedziby Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli na szkolenie stacjonarne „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online” realizowane w ramach wspólnego przedsięwzięcia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Politechniki Warszawskiej. Projekt skierowany jest do nauczycieli matematyki klas czwartych z powiatów: Szczecin, polickiego, Świnoujście, gryfińskiego.

(Nie)pokój nauczycielski: Jacy będą nauczyciele przyszłości?  

Gościnią kolejnego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Katarzyna Nabrdalik, prezeska fundacji Teach for Poland. Temat rozmowy dotyczy wizji dzisiejszego systemu edukacji i kierunku, w którym może prowadzić zmiana. Ważnym jej elementem jest omówienie raportu stworzonego z inicjatywy Teach for Poland „Nauczyciel_ka 2040”. Rozmowę prowadzi – wyjątkowo – dr Zofia Fenrych.

Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.