ZCDN

Inkluzywność w zróżnicowanym świecie. Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-dydaktycznej „Inkluzywność w zróżnicowanym świecie. Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą”, która odbędzie się 30 maja, w godz. 14.00–18.00, w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie. Konferencja organizowana jest we współpracy z Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego.

Wśród prelegentów jest psycholożka i seksuolożka Maja Wencierska oraz studentki z kół naukowych Instytutu Pedagogiki: Koła Naukowego Pedagogów Młodzieży „Young Power” oraz Koła Naukowego Animatorów Czasu Wolnego „PASJA”. Po części konferencyjnej odbędą się warsztaty (do wyboru), na które obowiązuje osobna rejestracja.

Program konferencji:

14.00–14.15 – Otwarcie – Urszula Pańka, dyrektorka Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli
14.15–15.00 – Wspieraj mnie słowami, które chcę słyszeć. Tajniki edukacji inkluzywnej, Maja Wencierska
15.00–15.30 – Studenckie Koło Naukowe Pedagogów Młodzieży „Young Power”, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego: Zuzanna Brodzik, Julia Burzawa, Jolanta Nowakowska, Daria Florkowska, Weronika Lewandowska, Weronika Ptaszek, Aleksandra Ostrowska, Hanna Ostręga, Carmen Siekierzycka, Laura Sypniewska, Agnieszka Szczepkowska, Wiktoria Woźniak

  • Oddajmy młodym głos
  • Młodzież w spektrum wykluczenia
  • Młodzież lubi czytać, ale to, co ją interesuje
  • Młodzież daleko od… rzecz o wykluczeniu komunikacyjnym
  • Dlaczego młodzież potrzebuje prywatności?
  • O co chodzi z tą (nie)sprawnością? Dlaczego nie dostrzega się kompetencji i wiedzy
  • Pozwólmy młodzieży wyrażać siebie – rzecz o autoekspresji
  • Młodzież (nie)dostosowana do czego?
  • Młodzież potrzebuje czasu. Jak ważne jest prawo do czasu wolnego
  • Młodzież potrzebuje zaangażowania – o tym jak ważne jest rozwijanie poczucia sprawstwa, dr Małgorzata Mikut

15.30–16.00 – Koło Naukowe Animatorów Czasu Wolnego „PASJA”, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego: Agnieszka Bruczko, Marta Dąbkowska, Magdalena Kiedos, Magdalena Wlazło

  • Inkluzja w świat wartości – wspieranie rozwoju aksjosfery dziecka
  • Wartości – czym są dla dzieci?
  • Aksjosfera jako przestrzeń edukacyjnego wsparcia
  • Inkluzywny charakter edukacji aksjologicznej

16.00–16.15 Przerwa

16.15–17.45 Warsztaty

Warsztat I: Jak mówić i pisać, żeby nie wykluczać? Język inkluzywny – Marta Kostecka
Warsztat III: Cyfrowe narzędzia w edukacji włączającej – Krzysztof Jaworski

Konferencja: Inkluzywność w zróżnicowanym świecie. Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą
Zakres tematyczny: Inkluzywność jako element komunikacji z uczniami. Edukacja inkluzywna. Rodzaje wykluczeń i przeciwdziałanie im.
Termin: 30 maja, godz. 14.00–18.00
Prelegentki/Prelegent: Maja Wencierska, dr Małgorzata Mikut, Zuzanna Brodzik, Julia Burzawa, Jolanta Nowakowska, Daria Florkowska, Weronika Lewandowska, Weronika Ptaszek, Aleksandra Ostrowska, Hanna Ostręga, Carmen Siekierzycka, Laura Sypniewska, Agnieszka Szczepkowska, Wiktoria Woźniak, Agnieszka Bruczko, Marta Dąbkowska, Magdalena Kiedos, Magdalena Wlazło, Marta Kostecka, Krzysztof Jaworski
Forma bezpłatna
Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń –  numer formy doskonalenia: II/15.

Na warsztaty obowiązuje odrębna rejestracja.
Warsztat I: I/C/15
Warsztat III: I/C/51

Podobne wpisy:
Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń kandydatów do tytułu „Ambasadora ZCDN-u”

Zapraszamy mieszkańców województwa zachodniopomorskiego, instytucje publiczne, organizacje pożytku publicznego oraz związki i stowarzyszenia twórcze i zawodowe do nadsyłania zgłoszeń kandydatów do tytułu „Ambasadora ZCDN-u”.

Szczecin opis(yw)any. Miasto w kronikach, wspomnieniach, literaturze

W przeddzień obchodów 80. rocznicy przyłączenia Ziem Zachodnich i Północnych do Polski ukazała się publikacja ZCDN-u „Szczecin opis(yw)any. Miasto w kronikach, wspomnieniach, literaturze” pod redakcją Katarzyny Rembackiej. Na książkę składa się jedenaście artykułów, z których każdy prezentuje miasto jako przestrzeń życia, działania i refleksji osób w nim mieszkających w różnych epokach historycznych. Tom został przygotowany przez grono osób związanych z różnymi ośrodkami kulturalnymi i naukowymi Szczecina, w tym z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Zachęcamy do lektury!

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności.