ZCDN

Jak uczyć astronomii? Seminarium dla nauczycieli przyrodników

Jak uczyc astronomii 2 Baner

Już 22 kwietnia zapraszamy nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na seminarium zatytułowane „Jak uczyć astronomii?”. Spotkanie jest organizowane we współpracy z Polskim Towarzystwem Miłośników Astronomii oraz Morskim Centrum Nauki.

W ramach seminarium, które odbędzie się Morskim Centrum Nauki, odbędą się cztery prelekcje nauczycieli, praktyków, popularyzatorów nauki. Dodatkowo uczestnicy będą mogli wziąć udział w pokazie realizowanym przez Planetarium Morskiego Centrum Nauki w Szczecinie. Dla chętnych została zaplanowana wizyta w obserwatorium Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii w Szczecinie (Aleja Piastów 48, 7 piętro).

Szczegółowy program wydarzenia:

15.00–15.15 – Powitanie uczestników

15.15-16.00 – Jolanta Olejniczak –  „Edukacja astronomiczna dzieci i młodzieży w praktyce”

16.00–16.45 – Tomasz Skowron  –  „Jak zainteresować uczniów astronomią”

16.45–17.00 – Przerwa

17.00–17.30 – Paweł Szkaplewicz – „Zrobotyzowany teleskop i inne narzędzia obserwacyjne”

17.30–18.00 – dr Zofia Fenrych – „Astronomia dla humanistów. Jak nie zniechęcić do patrzenia w niebo?”

18.00–18.15 – Przerwa

18.15–19.15 – Seans w Planetarium: film „Explore” i pokaz sfery niebieskiej na żywo

Ok. 19.30  – Obserwatorium: wizyta w dostrzegalni ZUT/PTMA w Szczecinie

Seminarium: Jak uczyć astronomii?
Termin:
 22 kwietnia, godz. 15.00–19.30
Miejsce: Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha, ul. Nad Duńczycą 1, Szczecin
Forma bezpłatna

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/D/29.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.