ZCDN

Jak wspierać rozwój mowy i komunikację dziecka z niepełnosprawnością?

Serdecznie zapraszamy do siedziby ZCDN-u na konferencję z udziałem dr Marty Wiśniewskiej pt. „Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością. Wspieranie rozwoju mowy i komunikacji na zajęciach specjalistycznych – wskazówki do diagnozy i terapii”, która odbędzie się 10 maja, w godzinach 10.00–14.30

Szczegółowa tematyka wystąpienia dr Marty Wiśniewskiej

  1. Czynniki warunkujące rozwój mowy.
  2. Procesy słuchowo-językowe – aspekt procesów modulacji, aspekt posturalny, aspekt różnicowania sensorycznego.
  3. Ważne kwestie w ocenie zdolności komunikacyjnych i budowaniu komunikacji w przypadku pacjentów z niepełnosprawnością intelektualną (NI), autystycznym spectrum zaburzeń (ASD) i głęboką wieloraką niepełnosprawnością (GWN).
  4. Zachowanie (trudne) jako komunikat.
  5. Meltdown, przeciążenie i regres jako komunikat.
  6. Metody i narzędzia terapeutyczne wspierające rozwój komunikacji i mowy oraz pracę logopedy.
  7. Prezentacja filmów ilustrujących wspieranie komunikacji i mowy w czasie zajęć specjalistycznych.
  8. Wywiad z pacjentem pod kątem rozwoju komunikacji i mowy.
  9. Narzędzia diagnostyczne.
  10. Skala do oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKU) – narzędzie pomocne w diagnozie wybiórczości pokarmowej na tle sensoryczno-motorycznym.

Konferencja jest współorganizowana przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i  Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Tanowie im. Kawalerów Orderu Uśmiechu.

Konferencja: Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością. Wspieranie rozwoju mowy i komunikacji na zajęciach specjalistycznych – wskazówki do diagnozy i terapii

Termin: 10 maja, godz. 10.00–14.30
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala konferencyjna
Forma bezpłatna
Prowadząca:
dr Marta Wiśniewska – pedagog specjalny, oligofrenopedagog, logopeda, instruktor senior i terapeuta integracji sensorycznej (SI), wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej oraz w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu Uniwersytetu Warszawskiego, nauczyciel specjalista w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 213 w Warszawie.

Aby wziąć udział w konferencji, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – II/9.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.