ZCDN

Jak wspierać rozwój mowy i komunikację dziecka z niepełnosprawnością?

Serdecznie zapraszamy do siedziby ZCDN-u na konferencję z udziałem dr Marty Wiśniewskiej pt. „Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością. Wspieranie rozwoju mowy i komunikacji na zajęciach specjalistycznych – wskazówki do diagnozy i terapii”, która odbędzie się 10 maja, w godzinach 10.00–14.30

Szczegółowa tematyka wystąpienia dr Marty Wiśniewskiej

  1. Czynniki warunkujące rozwój mowy.
  2. Procesy słuchowo-językowe – aspekt procesów modulacji, aspekt posturalny, aspekt różnicowania sensorycznego.
  3. Ważne kwestie w ocenie zdolności komunikacyjnych i budowaniu komunikacji w przypadku pacjentów z niepełnosprawnością intelektualną (NI), autystycznym spectrum zaburzeń (ASD) i głęboką wieloraką niepełnosprawnością (GWN).
  4. Zachowanie (trudne) jako komunikat.
  5. Meltdown, przeciążenie i regres jako komunikat.
  6. Metody i narzędzia terapeutyczne wspierające rozwój komunikacji i mowy oraz pracę logopedy.
  7. Prezentacja filmów ilustrujących wspieranie komunikacji i mowy w czasie zajęć specjalistycznych.
  8. Wywiad z pacjentem pod kątem rozwoju komunikacji i mowy.
  9. Narzędzia diagnostyczne.
  10. Skala do oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKU) – narzędzie pomocne w diagnozie wybiórczości pokarmowej na tle sensoryczno-motorycznym.

Konferencja jest współorganizowana przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i  Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Tanowie im. Kawalerów Orderu Uśmiechu.

Konferencja: Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością. Wspieranie rozwoju mowy i komunikacji na zajęciach specjalistycznych – wskazówki do diagnozy i terapii

Termin: 10 maja, godz. 10.00–14.30
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala konferencyjna
Forma bezpłatna
Prowadząca:
dr Marta Wiśniewska – pedagog specjalny, oligofrenopedagog, logopeda, instruktor senior i terapeuta integracji sensorycznej (SI), wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej oraz w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu Uniwersytetu Warszawskiego, nauczyciel specjalista w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 213 w Warszawie.

Aby wziąć udział w konferencji, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – II/9.

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.