ZCDN

Konferencja stacjonarna „Szkolne emancypacje. Jak zmieniać szkołę?”

Szkolne emancypacje 002

Tempo zmian zachodzących we współczesnej edukacji powoduje, że potrzeba wprowadzania istotnych przekształceń jej funkcjonowania wydaje się coraz bardziej nagląca. Dotychczasowe tradycje stają się niewystarczające, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości społeczno-kulturowej, technologicznej, politycznej. Podejmowanie prób zmiany rzeczywistości edukacyjnej tak, aby możliwe było doświadczanie w niej podmiotowości zarówno nauczycieli, jak i uczniów, istotnie związane jest z ideą emancypacji. Szczególnego znaczenia nabiera w tym kontekście pytanie o emancypacyjną moc szkoły, o jej otwartość na zmianę.

Konferencja „Szkolne emancypacje. Jak zmieniać szkołę?”, podczas której spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, będzie się składała z trzech wystąpień skoncentrowanych wokół trzech warunków emancypacyjnej mocy szkoły (Czerepaniak-Walczak, 2007):

Warunek 1: Istnienie wspólnej wizji szkoły jako ośrodka rozwoju racjonalnego, krytycznego myślenia i działania.

Warunek 2: Otwarte komunikowanie idei i emocji na wszystkich poziomach interakcji, zarówno formalnych, jak i nieformalnych.

Warunek 3: Świadome uczestniczenie w życiu instytucji i w jej inicjatywach kierowanych na zewnątrz.

Ponadto w ramach konferencji odbędzie się panel dyskusyjny „Jak zmieniać szkołę”, w którym udział wezmą zaproszeni goście.

Konferencja „Szkolne emancypacje. Jak zmieniać szkołę?
Termin: 11 czerwca, godz. 11.00
Miejsce: ZCDN, ul. gen. J. Sowińskiego 68, sala konferencyjna

Program konferencji

11.00–11.15 – Otwarcie konferencji

11.15–12.00 – Hasło: krytyczne myślenie (prof. Joanna Mytnik oraz Marta Kostecka)

12.00–12.45 – Hasło: komunikacja (prof. Roman Leppert i dr Zofia Fenrych)

12.45–13.00 – Przerwa

13.00-13.45 – Hasło: współpraca (prof. Maria Czerepaniak-Walczak i Joanna Sadłowska-Szreder)

13.45–14.30 – Panel dyskusyjny „Jak zmieniać szkołę?”

Logo KO 2

Konferencja „Szkolne emancypacje. Jak zmieniać szkołę? otrzymała Patronat Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: II/10.

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.