ZCDN

LARUM WOKÓŁ MURALU

larum wokol muralu baner

Z okazji 250 rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej, na ścianie wewnętrznego dziedzińca ZCDN-u powstał wyjątkowy mural, prezentujący jednego z inspiratorów KEN-u, Hugona Kołłątaja. W najbliższych miesiącach wykorzystamy ten (arte)fakt jako pretekst oraz inspirację do serii wiosennych wydarzeń edukacyjnych. Ich tematycznym spoiwem będą: historia KEN-u, fenomen sztuki ulicznej, a także… przyroda, stanowiąca tak ważny i piękny element naszego patio, ale również niezwykle istotny, a wciąż niedoceniany kontekst edukacyjny.

WYDARZENIA:

Tytuł/nazwa wydarzenia: Przyrodniczy escape room
Termin: kwiecień 2024
Osoba prowadząca: Zofia Fenrych
Osoba odpowiedzialna: Zofia Fenrych
Krótki opis: Zestaw zadań i zagadek związanych z przyrodą i historią naturalną, przewidzianych do rozwiązania w budynku ZCDN-u. Ich stopniowe rozwiązywanie umożliwi zdobycie całościowego szyfru prowadzącego do finalnego „skarbu”. Zajęcia adresowane do uczniów szkół podstawowych.

Tytuł/nazwa wydarzenia: Obraz i tekst w polskiej tradycji literackiej
Termin: kwiecień 2024
Osoba prowadząca: Joanna Sadłowska-Szreder
Osoba odpowiedzialna: Joanna Sadłowska-Szreder
Krótki opis: Szkolenie na temat sieci relacji intertekstualnych pomiędzy słowem a obrazem w polskiej tradycji literacko-kulturowej.

Tytuł/nazwa wydarzenia: Seminarium „Hugo Kołłątaj – utkany z pasji i z ambicji”
Termin: maj 2024
Osoba prowadząca: Katarzyna Rembacka
Osoba odpowiedzialna: Katarzyna Rembacka
Krótki opis: Dyskusja poświęcona wieloaspektowej biografii Hugona Kołłątaja.

Tytuł/nazwa wydarzenia: Zakończenie obchodów 250-lecia powołania KEN-u. Konferencja „Edukacja Kobiet. Kobiety w edukacji”
Termin: czerwiec 2024
Osoba prowadząca: Katarzyna Rembacka
Osoba odpowiedzialna: Katarzyna Rembacka
Krótki opis: Komisja Edukacji Narodowej podjęła pierwszą w historii Europy próbę objęcia kształcenia dziewcząt przepisami o charakterze państwowym. W ramach konferencji chcielibyśmy przyjrzeć się temu, jak zmieniała się rola kobiet w polskiej edukacji na przestrzeni lat, zgłębić zagadnienia emancypacji oraz kobiecej perspektywy badawczej.

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.