Z okazji 250 rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej, na ścianie wewnętrznego dziedzińca ZCDN-u powstał wyjątkowy mural, prezentujący jednego z inspiratorów KEN-u, Hugona Kołłątaja. W najbliższych miesiącach wykorzystamy ten (arte)fakt jako pretekst oraz inspirację do serii wiosennych wydarzeń edukacyjnych. Ich tematycznym spoiwem będą: historia KEN-u, fenomen sztuki ulicznej, a także… przyroda, stanowiąca tak ważny i piękny element naszego patio, ale również niezwykle istotny, a wciąż niedoceniany kontekst edukacyjny.
WYDARZENIA:
Tytuł/nazwa wydarzenia: Przyrodniczy escape room
Termin: kwiecień 2024
Osoba prowadząca: Zofia Fenrych
Osoba odpowiedzialna: Zofia Fenrych
Krótki opis: Zestaw zadań i zagadek związanych z przyrodą i historią naturalną, przewidzianych do rozwiązania w budynku ZCDN-u. Ich stopniowe rozwiązywanie umożliwi zdobycie całościowego szyfru prowadzącego do finalnego „skarbu”. Zajęcia adresowane do uczniów szkół podstawowych.
Tytuł/nazwa wydarzenia: Obraz i tekst w polskiej tradycji literackiej
Termin: kwiecień 2024
Osoba prowadząca: Joanna Sadłowska-Szreder
Osoba odpowiedzialna: Joanna Sadłowska-Szreder
Krótki opis: Szkolenie na temat sieci relacji intertekstualnych pomiędzy słowem a obrazem w polskiej tradycji literacko-kulturowej.
Tytuł/nazwa wydarzenia: Seminarium „Hugo Kołłątaj – utkany z pasji i z ambicji”
Termin: maj 2024
Osoba prowadząca: Katarzyna Rembacka
Osoba odpowiedzialna: Katarzyna Rembacka
Krótki opis: Dyskusja poświęcona wieloaspektowej biografii Hugona Kołłątaja.
Tytuł/nazwa wydarzenia: Zakończenie obchodów 250-lecia powołania KEN-u. Konferencja „Edukacja Kobiet. Kobiety w edukacji”
Termin: czerwiec 2024
Osoba prowadząca: Katarzyna Rembacka
Osoba odpowiedzialna: Katarzyna Rembacka
Krótki opis: Komisja Edukacji Narodowej podjęła pierwszą w historii Europy próbę objęcia kształcenia dziewcząt przepisami o charakterze państwowym. W ramach konferencji chcielibyśmy przyjrzeć się temu, jak zmieniała się rola kobiet w polskiej edukacji na przestrzeni lat, zgłębić zagadnienia emancypacji oraz kobiecej perspektywy badawczej.