ZCDN

Lekcja otwarta: Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?

Serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji otwartej „Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?”, która odbędzie się 30 stycznia, w godzinach 14.00–16.15, w V Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka w Szczecinie.

Lekcja rozpocznie się od 1) przypomnienia przebiegu reakcji rozszczepienia i jej zastosowania w reaktorach jądrowych oraz 2) wspólnej, ilościowej analizy energetycznej reakcji rozszczepienia uranu oraz procesu spalania węgla. Następnie uczniowie, pracując w grupach z tekstem źródłowym, będą szukać zalet i wad energetyki jądrowej, które podczas fazy końcowej lekcji zapiszą na tablicy. Podsumowanie lekcji będzie stanowić decyzja uczniów tej klasy: czy są zwolennikami, czy przeciwnikami budowy elektrowni jądrowej w Polsce, ze wskazaniem na argumenty, które najbardziej do nich przemawiają. Po zakończeniu lekcji, nastąpi jej omówienie z przybyłymi nauczycielami oraz zostaną wyciągnięte wnioski dotyczące m.in. modyfikacji przebiegu zajęć, w celu dostosowania ich do zasobów intelektualnych uczniów. Prowadząca szkolenie podzieli się również swoimi propozycjami realizacji innych treści z zakresu fizyki jądrowej. Uczestniczący w lekcji otwartej nauczyciele otrzymają publikację Ministerstwa Klimatu i Środowiska Wiem, jak uczyć o energii jądrowej. Informator – Poradnik dla nauczyciela.

Zakres tematyczny: Zalety i wady energetyki jądrowej. Działania nauczyciela na lekcjach podczas pracy grupowej uczniów. Propozycje realizacji treści z podstawy programowej dotyczących fizyki jądrowej.

Termin: 30 stycznia, godz. 14.00–16.15

Miejsce:
V Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka,
ul. Ofiar Oświęcimia 14, Szczecin
sala 55

Prowadząca: Agnieszka Kraszewska

Forma bezpłatna

Aby wziąć udział w lekcji otwartej, należy zarejestrować się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/3.

Podobne wpisy:
Książka dobra na wszystko! Spotkanie autorskie

Czy młodzież chętnie się włącza w działania społeczne? Jak angażować młodych do pracy na rzecz innych? Czy partycypacja jest wdrażana w szkole? Na te i inne pytania odpowie dr Małgorzata Mikut z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego – autorka książki „(Za)angażowanie młodzieży. Ku pedagogice i edukacji zaangażowanej społecznie” – podczas spotkania, które odbędzie się 21 listopada, w godzinach 16.00–17.30, w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Blog na Zmianę (Odcinek XVI)

Są przyrodzone, powszechne, niezbywalne i niepodzielne. 20 listopada 1989 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło Konwencję o Prawach Dziecka. Warto poszerzać wiedzę na ich temat.

„Historia na czasie”. Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli historii

Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu inaugurującym prace sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli historii „Historia na czasie”, które odbędzie się 21 listopada w formule online, w godzinach 16.30–17.30.