ZCDN

Młodzi o klimacie

Mlodziez o klimacie

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji dydaktycznej online „Młodzi o klimacie”, która odbędzie się 13 czerwca 2023 r., w godz. 16.00-18.00. Podczas konferencji podjęte zostaną tematy zagrożeń klimatu, ale także sposobów, dzięki którym można przynajmniej w jakiejś części im zaradzić. Omówione zostaną praktyczne rozwiązania (np. w kwestii korzystania z technologii), a także możliwości wspierania młodzieży w ich aktywizmie ekologicznym. Konferencja będzie także okazją do poznania perspektywy młodzieży, posłuchania o ich motywacjach i formach zaangażowania. Konferencja jest organizowana we współpracy z Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego.

Program konferencji:

16.00 – 16.10 – Otwarcie – Urszula Pańka, dyrektorka Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli

16.10 – 16.40 – Wystąpienie aktywistów Młodzieżowego Strajku Klimatycznego:  Marika Sampławska, Laura Ziętara i Piotr Kotkowiak

16.40 – 17.00 – Globalne zmiany środowiska, nie uderzają po równo. Aktywizm klimatyczny nastoletnich dziewczynCarmen Siekierzycka, studentka Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego

17.00 -17.30 – Opowieść o przyszłości – co zrobić, by się nie załamać?dr Aleksander Cywiński, Instytut Pedagogiki US

17.30-18.00 – Cyfrowe narzędzia w obszarze ekologiiKrzysztof Jaworski, ZCDN

 Konferencja: Młodzi o klimacie

Zakres tematyczny: Zagrożenia klimatyczne. Aktywizm młodych. Formy, metody przeciwdziałania zagrożeniu. Technologie cyfrowe a zmiany klimatyczne.

termin: 13 czerwca 2023, 16.00-18.00

Prelegenci: Marika Sampławska, Laura Ziętara, Piotr Kotkowiak, Carmen Siekierzycka, dr Aleksander Cywiński, Krzysztof Jaworski

Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń –  numer formy II/11.

Konferencja odbędzie się w godz. 16.00–18.00 na platformie e-learningowej. Wszystkie zakwalifikowane osoby w dniu konferencji otrzymają link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.