ZCDN

Myślenie krytyczne w szkole – konferencja online

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli wdrażających naukę myślenia krytycznego w swoich szkołach do udziału w konferencji online, która odbędzie się 24 kwietnia, w godzinach 16.15–20.00.

Program konferencji

16.15 – Otwarcie konferencji
16.30 – Świat faktów czy świat opinii? Dlaczego młodzi ludzie wierzą w bzdury i co możemy z tym zrobić | Marta Kostecka
17.00 – Prezentacje dobrych praktyk

  • Rozwój krytycznego myślenia dzięki metodzie pokazu i projektów w szkole podstawowej Montessori | Małgorzata Brzoskenewicz-Pierko
  • Need-to-know, czyli gospodarka oparta o wiedzę – pozytywy i negatywy | Wojciech Gamrat

18.00 – Przerwa
18.30 – Warsztaty (obowiązuje osobna rejestracja!)

  • Ćwiczenia z krytycznego myślenia | Krzysztof Jaworski

Informacje o prowadzących

  • dr Małgorzata Brzoskenewicz-Pierko – doktor inżynier w zakresie nauk rolniczych (dyscyplina: zootechnika). Nauczycielka biologii i przyrody w klasach 4–8 w Pierwszej Szkole Podstawowej Montessori w Szczecinie. Pracowała na stanowisku adiunkta w Katedrze Zoologii Wydziału Zootechnicznego Akademii Rolniczej w Szczecinie oraz na Wydziale Biotechnologii i Hodowli Zwierząt Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
  • dr Wojciech Gamrat – nauczyciel z wyboru, wykształcony na UMK, studiach podyplomowych i przez młodzież szkolną
  • Krzysztof Jaworski – nauczyciel konsultant ds. podnoszenia kompetencji cyfrowych kadry zarządzającej i nauczycieli w ZCDN-ie w Szczecinie
  • Marta Kostecka – nauczycielka konsultantka ds. edukacji humanistycznej w ZCDN-ie w Szczecinie

Konferencja: Myślenie krytyczne w szkole
Zakres tematyczny: myślenie krytyczne, metoda pokazu, metoda projektu, metoda Montessori, socjotechniki, manipulacje
Termin: 24 kwietnia, godz. 16.15–20.00
Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: II/7.

Na warsztaty obowiązuje odrębna rejestracja.

W przededniu konferencji zgłoszonym osobom zostanie przesłany link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu.

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.