ZCDN

Myślenie krytyczne w szkole – konferencja online

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli wdrażających naukę myślenia krytycznego w swoich szkołach do udziału w konferencji online, która odbędzie się 24 kwietnia, w godzinach 16.15–20.00.

Program konferencji

16.15 – Otwarcie konferencji
16.30 – Świat faktów czy świat opinii? Dlaczego młodzi ludzie wierzą w bzdury i co możemy z tym zrobić | Marta Kostecka
17.00 – Prezentacje dobrych praktyk

  • Rozwój krytycznego myślenia dzięki metodzie pokazu i projektów w szkole podstawowej Montessori | Małgorzata Brzoskenewicz-Pierko
  • Need-to-know, czyli gospodarka oparta o wiedzę – pozytywy i negatywy | Wojciech Gamrat

18.00 – Przerwa
18.30 – Warsztaty (obowiązuje osobna rejestracja!)

  • Ćwiczenia z krytycznego myślenia | Krzysztof Jaworski

Informacje o prowadzących

  • dr Małgorzata Brzoskenewicz-Pierko – doktor inżynier w zakresie nauk rolniczych (dyscyplina: zootechnika). Nauczycielka biologii i przyrody w klasach 4–8 w Pierwszej Szkole Podstawowej Montessori w Szczecinie. Pracowała na stanowisku adiunkta w Katedrze Zoologii Wydziału Zootechnicznego Akademii Rolniczej w Szczecinie oraz na Wydziale Biotechnologii i Hodowli Zwierząt Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
  • dr Wojciech Gamrat – nauczyciel z wyboru, wykształcony na UMK, studiach podyplomowych i przez młodzież szkolną
  • Krzysztof Jaworski – nauczyciel konsultant ds. podnoszenia kompetencji cyfrowych kadry zarządzającej i nauczycieli w ZCDN-ie w Szczecinie
  • Marta Kostecka – nauczycielka konsultantka ds. edukacji humanistycznej w ZCDN-ie w Szczecinie

Konferencja: Myślenie krytyczne w szkole
Zakres tematyczny: myślenie krytyczne, metoda pokazu, metoda projektu, metoda Montessori, socjotechniki, manipulacje
Termin: 24 kwietnia, godz. 16.15–20.00
Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: II/7.

Na warsztaty obowiązuje odrębna rejestracja.

W przededniu konferencji zgłoszonym osobom zostanie przesłany link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.