ZCDN

„Nasłuch pedagogiczny” – cykl podcastów

W Dniu Edukacji Narodowej mamy dla Państwa wyjątkowy prezent – premierę pierwszego odcinka cyklu podcastów pod tytułem „Nasłuch pedagogiczny”. Dziś naszym gościem jest jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci zachodniopomorskiej oświaty – Paweł Bartnik: historyk, kurator oświaty, radny i zastępca prezydenta Szczecina. Inspiracją do rozmowy o nauczaniu historii, nie tylko naszego regionu, jest książka 70 lat polskiego Szczecina: kalendarium wydarzeń 1945–2015 pod redakcją Pawła Bartnika, Jana Macholaka i Piotra Chrobaka.

Pretekstem do comiesięcznych rozmów w ramach cyklu podcastów „Nasłuch pedagogiczny” będą książki przełomowe, inspirujące, ważne. W spotkaniach wezmą udział uznani goście – osoby związane z województwem zachodniopomorskim, mające znaczny wpływ na kształtowanie kultury i edukacji w regionie, wrażliwe na mowę literatury. Ze spotkań mamy nadzieję czerpać wiedzę i inspirację, między innymi poprzez zapoznanie się z ulubionymi lekturami naszych gości – istotnymi w ich życiu i pracy zawodowej, które można wykorzystać w praktyce szkolnej.

Serdecznie zapraszamy do wysłuchania rozmowy, którą poprowadziła Anna Godzińska.

#BBD0E0 »

Podobne wpisy:
Dlaczego sport nas (nie) interesuje? Rozmowa z prof. Danutą Umiastowską

Polacy i Polki są narodem „niesportowym” – według badań aż 65 procent społeczeństwa przyznaje, że nie angażuje się w żadną aktywność fizyczną. Dlaczego nie chcemy uprawiać sportu? Jak tę sytuację zmienić? I jaką rolę w kształtowaniu kultury sportu odgrywa edukacja szkolna? Rozmawiamy o tym z prof. Danutą Umiastowską, badaczką przez wiele lat związaną z Wydziałem Kultury Fizycznej i Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego.

Nasłuch pedagogiczny: Mobilne Laboratoria Przyszłości

Zapraszamy do wysłuchania podcastu z Katarzyną  Grudniewską, koordynatorką MLP i Joanną Dzinkowską, liderką edukatorów MLP. W czasie rozmowy poruszone zostały zagadnienia związane z realizacją projektu oraz sposobami wykorzystania narzędzi otrzymanych w ramach Laboratoriów Przyszłości.

Dlaczego (nie) chcemy czytać? Rozmowa z prof. Ryszardem Koziołkiem

Badania czytelnictwa, regularnie prowadzone przez Bibliotekę Narodową, pokazują niepokojącą tendencję: Polacy i Polki nie czytają, literatura, wbrew jej niektórym odmianom, wcale nie jest popularna, a kanon lektur szkolnych raczej kojarzy się z nudnym obowiązkiem niż intelektualną przygodą. Dlaczego niechętnie sięgamy po książki? Jakie zalety ma czytanie literatury? I jak humanistyka odnajduje się w świecie mediów cyfrowych? Tym razem naszym gościem jest profesor Ryszard Koziołek, badacz literatury z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.