ZCDN

O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Inne Banery Nasluch Pedagogiczny etc

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Barbara Halska – nagrodzona tytułem Nauczyciel Roku 2014. Współautorka podręczników do kwalifikacji E13 i EE08 na kierunku technik informatyk. Współautorka podstawy programowej z informatyki, technik programista. Ekspertka ORE i MEN-u. Współautorka e-podręcznika Wstęp do programowania w projekcie Apki.org. Koordynatorka projektu „Po technikum w pracę”. Promotorka prac, które zdobywają międzynarodowe sukcesy – we Francji, Brukseli, Seulu, Malezji, Londynie, Tajwanie, Kanadzie, USA, Tajlandii, Czechach. Trenerka Mistrzów Kodowania. Od 2016 Microsoft Innovative Educator Expert, a od 2017 Microsoft Innovative Educator Fellow. Od ośmiu lat intensywnie propaguje żeńskie klasy na kierunku technik informatyk. Autorka publikacji w czasopismach „TIK w Edukacji”, „Głos Nauczycielski”. Współautorka programu nauczania „Zielone Garnizony Informatyczne” MON. Jurorka programu Samsung Solve For Tomorrow, Ambasadorka Mistrzostwa IT i CyberSkiller Challenge.

Rozmowę prowadził Krzysztof Jaworski (ZCDN)

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.