ZCDN

Nasłuch pedagogiczny. Sztuczna inteligencja – szansa czy zagrożenie?

32

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy ze Sławomirem Wernikowskim, nauczycielem akademickim Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

W kręgu szerokich zainteresowań naszego gościa znajduje się sztuczna inteligencja (AI). W czasie rozmowy staramy się ukazać, co się kryje pod tym pojęciem. Sprawdzamy, jakie szanse i zagrożenia wiążą się z jej obecnością w codziennym życiu. Szukamy obszarów kompetencji, które warto rozwijać w dobie AI, oraz wskazówek do przemodelowania procesu uczenia (się). Najważniejsze jednak, że pomimo bardzo zaawansowanej technologii, naszą uwagę kierujemy na człowieka. Nasz rozmówca nie skąpi anegdot i doświadczeń, którymi dzieli się w czasie rozmowy.

Rozmowę poprowadził Krzysztof Jaworski – nauczyciel konsultantka ds. podnoszenia kompetencji cyfrowych kadry zarządzającej i nauczycieli.

Podobne wpisy:
Dlaczego szkoła jest kobietą? Rozmowa z prof. Edytą Głowacką-Sobiech

Gościnią nowego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest profesor Edyta Głowacka-Sobiech z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tym razem rozmowa dotyczy zagadnienia relacji szkoły i kobiet. Czy polska edukacja to domena kobiet? Dlaczego mężczyźni częściej niż kobiety zostają ministrami edukacji? I jak można zmieniać społeczne postrzeganie zawodu nauczycielskiego? Trzynasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” […]

Jak uczyć (się) bez ocen? Rozmowa z Anną Tymoczko

W kolejnym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gościmy Annę Tymoczko, dyrektorkę Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Mrzygłodzie. Rozmowa toczy się wokół koncepcji „szkoły bez ocen” i problematyki oceniania w powszechnej edukacji. Czy można uczyć (się) i nie oceniać? Jak wprowadzić zasady „szkoły bez ocen” do placówki publicznej? Czy uczniowie i rodzice łatwo akceptują brak ocen […]

Nauczyciel to…? Mały przegląd niekoniecznie słusznych idei

Z okazji 250 rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej w holu ZCDN-u umieszczony został materiał dydaktyczny w formie planszy. Przedstawia ona oś czasu, stanowiącą „Mały przegląd niekoniecznie słusznych idei”, który jest zbiorem odpowiedzi na pytanie: „Nauczyciel to…?”. Retrospekcja zmieniającego się statusu, roli oraz oczekiwań politycznych i społecznych wobec nauczyciela zaprezentowana została w oparciu o wybrane cytaty, […]