ZCDN

Nasłuch pedagogiczny. Sztuczna inteligencja – szansa czy zagrożenie?

32

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy ze Sławomirem Wernikowskim, nauczycielem akademickim Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

W kręgu szerokich zainteresowań naszego gościa znajduje się sztuczna inteligencja (AI). W czasie rozmowy staramy się ukazać, co się kryje pod tym pojęciem. Sprawdzamy, jakie szanse i zagrożenia wiążą się z jej obecnością w codziennym życiu. Szukamy obszarów kompetencji, które warto rozwijać w dobie AI, oraz wskazówek do przemodelowania procesu uczenia (się). Najważniejsze jednak, że pomimo bardzo zaawansowanej technologii, naszą uwagę kierujemy na człowieka. Nasz rozmówca nie skąpi anegdot i doświadczeń, którymi dzieli się w czasie rozmowy.

Rozmowę poprowadził Krzysztof Jaworski – nauczyciel konsultantka ds. podnoszenia kompetencji cyfrowych kadry zarządzającej i nauczycieli.

Podobne wpisy:
Czego (nie) możemy się nauczyć od sztucznej inteligencji? Rozmowa z prof. Jackiem Pyżalskim

Nowoczesne technologie zmieniają edukację w tempie przyspieszonym; usprawnienia komunikacyjne i media cyfrowe stawiają pod znakiem zapytania tradycyjne formy transmitowania wiedzy. W środowisku oświatowym i naukowym zagościły wątpliwości o rolę i powinności dydaktyczne w ramach powszechnego kształcenia. Czy chatboty zastąpią nauczycieli? Dlaczego sztuczna inteligencja wciąż jest „sztuczna”? I jak będzie wyglądała szkoła przyszłości? O tym wszystkim rozmawiamy z prof. Jackiem Pyżalskim, badaczem relacji edukacji i mediów.

Rozmowa z Iwoną Pietrzak-Płachtą, laureatką tytułu Nauczyciel Roku 2022

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy z Iwoną Pietrzak-Płachtą, laureatką tytułu Nauczyciel Roku 2022.

Dlaczego w szkole (nie) potrzebujemy autorytetów? Rozmowa z prof. Marią Czerepaniak-Walczak

„A jeśli autorytety upadną?” – to pytanie rezonuje w debatach na temat późnonowoczesnej moralności i zmieniających się kanonach zasad kształtowania relacji międzyludzkich.