ZCDN

Nowe sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli

baner nowe sieci

W tym miesiącu ruszają spotkania w ramach dwóch sieci współpracy i samokształcenia – dla młodych nauczycieli i dla nauczycieli pracujących metodą debaty oksfordzkiej. Zapraszamy do zgłaszania się i udziału w sieciach oraz rozpropagowania tej informacji.

Sieć dla nauczycieli pracujących metodą debaty oksfordzkiej adresowana jest zarówno do osób mających doświadczenie w tej dziedzinie, jak i tych, którzy chcieliby się jej nauczyć. Spotkania będą okazją do poznania metody, dobrych praktyk z nią związanych, rozwiązań dydaktycznych itd. Chcielibyśmy również, by uczestnicy sieci wspólnie realizowali projekty debatanckie dla uczniów. Spotkania sieci organizowane będą we współpracy z Fundacją Projekty Edukacyjne. Do udziału w sieci zachęcamy nauczycieli różnych przedmiotów i wychowawców. Metoda debaty oksfordzkiej to nauka retoryki, występów publicznych, formułowania myśli, a także krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy. Dodatkowo, w zależności od sformułowania tezy, może być przydatna przy realizacji tematu lekcji, powtórzenia wiadomości oraz rozwiązywania kwestii wychowawczych. Spotkania sieci koordynuje dr Zofia Fenrych. Pierwsze spotkanie odbędzie się online, 16 listopada 2023 r., w godz. 16.0017.30.

Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – III/15.


Sieć dla młodych nauczycieli adresowana jest do osób rozpoczynających pracę w szkole (1–3 rok stażu). Celem spotkań jest stworzenie przestrzeni wymiany doświadczeń, dzielenia się dobrymi praktykami oraz rozwiązywania problemów – wychowawczych i merytorycznych. Będziemy omawiać także różne aspekty pedagogiczne i psychologiczne, dzielić się znajomością różnych metod i narzędzi dydaktycznych ułatwiających i urozmaicających pracę. Koordynatorkami sieci są dr Natalia Cybort-Zioło i dr Zofia Fenrych. Pierwsze spotkanie odbędzie się stacjonarnie w siedzibie ZCDN-u, 21 listopada 2023 r., w godz. 16.0017.30.

Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – III/11.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.