ZCDN

Nowe sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli

baner nowe sieci

W tym miesiącu ruszają spotkania w ramach dwóch sieci współpracy i samokształcenia – dla młodych nauczycieli i dla nauczycieli pracujących metodą debaty oksfordzkiej. Zapraszamy do zgłaszania się i udziału w sieciach oraz rozpropagowania tej informacji.

Sieć dla nauczycieli pracujących metodą debaty oksfordzkiej adresowana jest zarówno do osób mających doświadczenie w tej dziedzinie, jak i tych, którzy chcieliby się jej nauczyć. Spotkania będą okazją do poznania metody, dobrych praktyk z nią związanych, rozwiązań dydaktycznych itd. Chcielibyśmy również, by uczestnicy sieci wspólnie realizowali projekty debatanckie dla uczniów. Spotkania sieci organizowane będą we współpracy z Fundacją Projekty Edukacyjne. Do udziału w sieci zachęcamy nauczycieli różnych przedmiotów i wychowawców. Metoda debaty oksfordzkiej to nauka retoryki, występów publicznych, formułowania myśli, a także krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy. Dodatkowo, w zależności od sformułowania tezy, może być przydatna przy realizacji tematu lekcji, powtórzenia wiadomości oraz rozwiązywania kwestii wychowawczych. Spotkania sieci koordynuje dr Zofia Fenrych. Pierwsze spotkanie odbędzie się online, 16 listopada 2023 r., w godz. 16.0017.30.

Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – III/15.


Sieć dla młodych nauczycieli adresowana jest do osób rozpoczynających pracę w szkole (1–3 rok stażu). Celem spotkań jest stworzenie przestrzeni wymiany doświadczeń, dzielenia się dobrymi praktykami oraz rozwiązywania problemów – wychowawczych i merytorycznych. Będziemy omawiać także różne aspekty pedagogiczne i psychologiczne, dzielić się znajomością różnych metod i narzędzi dydaktycznych ułatwiających i urozmaicających pracę. Koordynatorkami sieci są dr Natalia Cybort-Zioło i dr Zofia Fenrych. Pierwsze spotkanie odbędzie się stacjonarnie w siedzibie ZCDN-u, 21 listopada 2023 r., w godz. 16.0017.30.

Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – III/11.

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.