ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek V

W kolejnym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego” rozmawiamy o zmianach klimatycznych oraz o tym, co młodzi i szkoła mogą zrobić dla klimatu. Naszą gościnią jest Anna Skierska – absolwentka II Liceum Ogólnokształcącego im. Mieszka I w Szczecinie na profilu matury międzynarodowej IB (International Baccalaureate) oraz laureatka I miejsca w konkursie Naukowym Explory za projekt naukowy „Zmodyfikowane nanokrystaliczne ogniwo słoneczne”.

Anna reprezentowała Polskę w międzynarodowym konkursie Intel ISEF 2019 w USA, w którym zdobyła IV miejsce w kategorii Energy: Physical, oraz jest jedną z bohaterek książki Justyny Sucheckiej Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat.

Pretekstem do rozmowy jest podręcznik Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu pod redakcją naukową Magdaleny Budziszewskiej, Aleksandry Kardaś, Zbigniewa Bohdanowicza. Publikacja ta jest dostępna online.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska.

Zachęcamy do odsłuchania podcastu i śledzenia naszego profilu na Soundcloud.

Podobne wpisy:
(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Przedszkole – najważniejszy wynalazek XX wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z nauczycielką Natalią Rudewicz, z którą zastanawiamy się, dlaczego przedszkole może być postrzegane jako najważniejszy wynalazek XX wieku. Gościni dzieli się swoim spojrzeniem na rolę nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz placówki przedszkolnej. Z rozmowy jasno wynika, że małe, niepozorne rzeczy – mogą mieć ogromne znaczenie.

Dlaczego (nie) potrzebujemy Sienkiewicza? Rozmowa z dr. Wojciechem Rusinkiem

Tym razem w wirtualnym studio „(Nie)pokoju nauczycielskiego” nasz redaktor spotkał się dr. Wojciechem Rusinkiem, nauczycielem języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach. Centralnym punktem rozmowy jest kwestia kanonu lektur szkolnych, podejmowana ostatnio w przestrzeni publicznej; dyskusja o literaturze, jako symptom przemian polskiej edukacji, rymuje się jednak z innymi […]