ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek V

W kolejnym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego” rozmawiamy o zmianach klimatycznych oraz o tym, co młodzi i szkoła mogą zrobić dla klimatu. Naszą gościnią jest Anna Skierska – absolwentka II Liceum Ogólnokształcącego im. Mieszka I w Szczecinie na profilu matury międzynarodowej IB (International Baccalaureate) oraz laureatka I miejsca w konkursie Naukowym Explory za projekt naukowy „Zmodyfikowane nanokrystaliczne ogniwo słoneczne”.

Anna reprezentowała Polskę w międzynarodowym konkursie Intel ISEF 2019 w USA, w którym zdobyła IV miejsce w kategorii Energy: Physical, oraz jest jedną z bohaterek książki Justyny Sucheckiej Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat.

Pretekstem do rozmowy jest podręcznik Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu pod redakcją naukową Magdaleny Budziszewskiej, Aleksandry Kardaś, Zbigniewa Bohdanowicza. Publikacja ta jest dostępna online.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska.

Zachęcamy do odsłuchania podcastu i śledzenia naszego profilu na Soundcloud.

Podobne wpisy:
Dlaczego sport nas (nie) interesuje? Rozmowa z prof. Danutą Umiastowską

Polacy i Polki są narodem „niesportowym” – według badań aż 65 procent społeczeństwa przyznaje, że nie angażuje się w żadną aktywność fizyczną. Dlaczego nie chcemy uprawiać sportu? Jak tę sytuację zmienić? I jaką rolę w kształtowaniu kultury sportu odgrywa edukacja szkolna? Rozmawiamy o tym z prof. Danutą Umiastowską, badaczką przez wiele lat związaną z Wydziałem Kultury Fizycznej i Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego.

Nasłuch pedagogiczny: Mobilne Laboratoria Przyszłości

Zapraszamy do wysłuchania podcastu z Katarzyną  Grudniewską, koordynatorką MLP i Joanną Dzinkowską, liderką edukatorów MLP. W czasie rozmowy poruszone zostały zagadnienia związane z realizacją projektu oraz sposobami wykorzystania narzędzi otrzymanych w ramach Laboratoriów Przyszłości.

Dlaczego (nie) chcemy czytać? Rozmowa z prof. Ryszardem Koziołkiem

Badania czytelnictwa, regularnie prowadzone przez Bibliotekę Narodową, pokazują niepokojącą tendencję: Polacy i Polki nie czytają, literatura, wbrew jej niektórym odmianom, wcale nie jest popularna, a kanon lektur szkolnych raczej kojarzy się z nudnym obowiązkiem niż intelektualną przygodą. Dlaczego niechętnie sięgamy po książki? Jakie zalety ma czytanie literatury? I jak humanistyka odnajduje się w świecie mediów cyfrowych? Tym razem naszym gościem jest profesor Ryszard Koziołek, badacz literatury z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.