ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek X

Co mają wspólnego hulajnogi elektryczne z protestami młodzieży? Przeciwko czemu buntują się dzisiaj młodzi ludzie? Dlaczego strajki młodzieżowe przypominają coraz częściej karnawał? Wreszcie jakie jest miejsce oporu i sprzeciwu społecznego w edukacji? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w najnowszym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego”, którego gościem był dr hab. Maciej Kowalewski, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, dyrektor Instytutu Socjologii, badacz ruchów i protestów miejskich.

Rozmowę przeprowadził Grzegorz Sadłowski.

Fot. facebook.com/pg/MlodziezowyStrajkKlimatyczny

Podobne wpisy:
Przedszkole – najważniejszy wynalazek XX wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z nauczycielką Natalią Rudewicz, z którą zastanawiamy się, dlaczego przedszkole może być postrzegane jako najważniejszy wynalazek XX wieku. Gościni dzieli się swoim spojrzeniem na rolę nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz placówki przedszkolnej. Z rozmowy jasno wynika, że małe, niepozorne rzeczy – mogą mieć ogromne znaczenie.

Dlaczego (nie) potrzebujemy Sienkiewicza? Rozmowa z dr. Wojciechem Rusinkiem

Tym razem w wirtualnym studio „(Nie)pokoju nauczycielskiego” nasz redaktor spotkał się dr. Wojciechem Rusinkiem, nauczycielem języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach. Centralnym punktem rozmowy jest kwestia kanonu lektur szkolnych, podejmowana ostatnio w przestrzeni publicznej; dyskusja o literaturze, jako symptom przemian polskiej edukacji, rymuje się jednak z innymi […]

Jak (nie) powinniśmy uczyć w szkole religii? Rozmowa z ks. prof. Andrzejem Dragułą

W najnowszym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości ksiądz Andrzej Draguła, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, teolog, publicysta, autor książek. Jednym z wątków poruszanych w podkaście są lekcje religii. Czy należy uczyć religii tylko w szkole, czy tylko przy parafiach? A może jest inna forma, w jakiej dałoby się zorganizować lekcje tego przedmiotu? I być może najważniejsze pytanie: czego […]