ZCDN

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XVI

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XVI
Przyroda jest najlepszą nauczycielką?

W styczniowym i pierwszym wydaniu „Nasłuchu Pedagogicznego” w roku 2022 spotykamy się z Robertem Jurszą – dziennikarzem i publicystą, który w swoich tekstach podejmuje tematykę ekologii, życia zwierząt i relacji człowieka z przyrodą. Robert Jurszo pracował między innymi w Polskiej Agencji Prasowej, Wirtualnej Polsce i OKO.press. Publikuje także w miesięczniku „Dzikie Życie”. Obecnie jest etatowym dziennikarzem „Gazety Wyborczej”, gdzie pisze do działu „Klimat i Środowisko”. Pracuje nad książką o biografiach zwierząt.

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów – redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Robert Jurszo
Fot. Aleksadra Gierczys – Jurszo

Robert Jurszo – dziennikarz i publicysta „Gazety Wyborczej”. W swoich tekstach podejmuje tematykę ekologii, życia zwierząt i relacji człowieka z przyrodą

Podobne wpisy:
Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

(Nie)pokój nauczycielski: (Prawie) wszystko, co chcielibyście wiedzieć o neuronauce, ale baliście się zapytać

W nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości prof. Michał Klichowski, autor książki Efekt neuro. Pedagogika i uwodzenie umysłów (2024). Rozmowa dotyczy neuronauki, która w ciągu ostatnich lat przeniknęła nie tylko do różnych dyskursów akademickich, w tym do prac z obszaru nauk społecznych, ale także zyskała dużą popularność w przestrzeni oświaty. Co to jest neuronauka? Jakie źródła […]

Młodzież o edukacji – Finaliści Future League Science on Stage o pracy projektowej

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” uczniowie i uczennice wraz z opiekunem ze Szkoły Podstawowej w Kobylance opowiadają o swoich doświadczeniach z realizacji wymagającego projektu naukowego dotyczącego jeziora Miedwie. W rozmowie odsłaniają kulisy kolejnych etapów swoich działań, dzielą się spojrzeniem na edukację i szkołę oraz poruszają wątki dotyczące Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jako […]