ZCDN

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XVI

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XVI
Przyroda jest najlepszą nauczycielką?

W styczniowym i pierwszym wydaniu „Nasłuchu Pedagogicznego” w roku 2022 spotykamy się z Robertem Jurszą – dziennikarzem i publicystą, który w swoich tekstach podejmuje tematykę ekologii, życia zwierząt i relacji człowieka z przyrodą. Robert Jurszo pracował między innymi w Polskiej Agencji Prasowej, Wirtualnej Polsce i OKO.press. Publikuje także w miesięczniku „Dzikie Życie”. Obecnie jest etatowym dziennikarzem „Gazety Wyborczej”, gdzie pisze do działu „Klimat i Środowisko”. Pracuje nad książką o biografiach zwierząt.

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów – redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Robert Jurszo
Fot. Aleksadra Gierczys – Jurszo

Robert Jurszo – dziennikarz i publicysta „Gazety Wyborczej”. W swoich tekstach podejmuje tematykę ekologii, życia zwierząt i relacji człowieka z przyrodą

Podobne wpisy:
(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Przedszkole – najważniejszy wynalazek XX wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z nauczycielką Natalią Rudewicz, z którą zastanawiamy się, dlaczego przedszkole może być postrzegane jako najważniejszy wynalazek XX wieku. Gościni dzieli się swoim spojrzeniem na rolę nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz placówki przedszkolnej. Z rozmowy jasno wynika, że małe, niepozorne rzeczy – mogą mieć ogromne znaczenie.

Dlaczego (nie) potrzebujemy Sienkiewicza? Rozmowa z dr. Wojciechem Rusinkiem

Tym razem w wirtualnym studio „(Nie)pokoju nauczycielskiego” nasz redaktor spotkał się dr. Wojciechem Rusinkiem, nauczycielem języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach. Centralnym punktem rozmowy jest kwestia kanonu lektur szkolnych, podejmowana ostatnio w przestrzeni publicznej; dyskusja o literaturze, jako symptom przemian polskiej edukacji, rymuje się jednak z innymi […]