ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XXI. Sztuka i edukacja

Jak dzisiaj uczymy (się) o historii sztuki? Czemu dorośli mogą, a nawet powinni czytać książki o sztuce dla dzieci? I dlaczego w Muzeum Narodowym w Szczecinie czasami dotyka się dzieł sztuki? O tym wszystkim Krystyna Milewska opowiedziała tuż przed wakacjami, które są bardzo dobrym okresem, żeby odwiedzić Muzeum Narodowe w Szczecinie.

W nowym odcinku „Nasłuchu pedagogicznego” spotykamy się z Krystyną Milewską, kierowniczką Działu Edukacji Muzeum Narodowego w Szczecinie, autorką i współautorką publikacji z zakresu historii sztuki, stałą współpracowniczką Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”, gdzie współredaguje rubrykę „Strefa muzeum”.

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów – redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

zdjecie krystyna milewska 226x340 1
Autorka zdjęcia: Monika Libera

Milewska Krystyna – historyk, starszy kustosz, kierownik Działu Edukacji Muzeum Narodowego w Szczecinie. Sekretarz naukowy Olimpiady Artystycznej – sekcja historii sztuki, okręg zachodniopomorski. W swojej pracy łączy kompetencje i zamiłowania do historii i turystyki. Autorka wielu konspektów lekcji i warsztatów oraz konkursów muzealnych, a także artykułów z zakresu edukacji muzealnej. Realizuje autorskie programy edukacyjne: „Akademia Brzdąca”, „Akademia Antyczna”, „Akademia Podróżnika” i inne. Należy do Stowarzyszenia Muzealników Polskich oraz Stowarzyszenia Historyków Sztuki.

Podobne wpisy:
Jak (nie) powinniśmy uczyć w szkole religii? Rozmowa z ks. prof. Andrzejem Dragułą

W najnowszym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości ksiądz Andrzej Draguła, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, teolog, publicysta, autor książek. Jednym z wątków poruszanych w podkaście są lekcje religii. Czy należy uczyć religii tylko w szkole, czy tylko przy parafiach? A może jest inna forma, w jakiej dałoby się zorganizować lekcje tego przedmiotu? I być może najważniejsze pytanie: czego […]

Dlaczego potrzebujemy edukacji ekologicznej? Rozmowa z Robertem Jurszą

Gościem nowego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Robert Jurszo, dziennikarz przyrodniczy, autor książki Spotkania z nagą małpą. Opowieści o zwierzętach, w której zostały przedstawione sylwetki sześciorga bohaterów. Są to: delfin Peter, szympans Dawid Siwobrody, wilczyca Gudrun, łosza Matylda, żubr Wiking oraz jedyny wśród tych ssaków ptak, Pan Gawron. Jaki charakter mają współcześnie relacje człowieka i zwierząt? […]

Dlaczego szkoła jest kobietą? Rozmowa z prof. Edytą Głowacką-Sobiech

Gościnią nowego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest profesor Edyta Głowacka-Sobiech z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tym razem rozmowa dotyczy zagadnienia relacji szkoły i kobiet. Czy polska edukacja to domena kobiet? Dlaczego mężczyźni częściej niż kobiety zostają ministrami edukacji? I jak można zmieniać społeczne postrzeganie zawodu nauczycielskiego? Trzynasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” […]