ZCDN

Podejmij z nami matematyczne wyzwanie!

Matematyczne wywania

Serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji „Matematyczne wyzwania”, która odbędzie się w trybie zdalnym w sobotę 18 marca. Zaproszenie kierujemy głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki na wszystkich poziomach nauczania, ale mamy nadzieję, że szeroka tematyka podejmowanych zagadnień okaże się interesująca również dla nauczycieli innych przedmiotów.

Program konferencji „Matematyczne wyzwania”

10.30–11.00 – Rozpoczęcie konferencji – sprawy organizacyjne

11.00–11.15 – Otwarcie konferencji

11.15–12.15 – Wykład: Od pytania do działania – jak zachęcić ucznia do samorozwoju w zakresie matematyki – dr Przemysław Pieczyński (link do informacji o wykładzie)

12.15–12.25 – Przerwa (czas na wejście do wybranego pokoju)

12.25–13.15 – I sesja warsztatowa (do wyboru warsztaty: A, B, E, F)

13.15–13.20 – Przerwa (czas na wejście do kolejnego pokoju)

13.20–14.10 – II sesja warsztatowa (do wyboru warsztaty: A, C, D, F)

14.10–14.15 – Przerwa (czas na wejście do kolejnego pokoju)

14.15–15.05 – III sesja warsztatowa (do wyboru warsztaty: B, C, D, E)

15.05–15.15 – Przerwa (czas na wejście do pokoju głównego)

15.15–15.30 – Zakończenie konferencji

15.30–16.00 – Rozmowy w kuluarach

Warsztat A: Kuferek matematyczny – jak zainteresować ucznia matematyką – Adam Makowski (etap edukacyjny – I, II, III)

Warsztat B: Ocenienie bez ocen – receptą na skuteczną motywację uczniów do nauki matematyki – Ewa Madanowska (etap edukacyjny – II)

Warsztat C: Zasoby edukacyjne dla nauczycieli matematyki w szkole średniej – Krzysztof Jaworski (etap edukacyjny – III)

Warsztat D: Proste triki na fajne lekcje matematyki – Barbara Dubiecka-Kruk (etap edukacyjny – I, II, III)

Warsztat E: Elementy fizyki w matematyce, czyli jak matematyk może pomóc fizykowi – Agnieszka Kraszewska (etap edukacyjny – II, III)

Warsztat F: Na pokładzie matematyki – Beata Standio (etap edukacyjny – I)

Linki do informacji o warsztatach:

Warsztat A
Warsztat B
Warsztat C
Warsztat D
Warsztat E
Warsztat F

Konferencja: Matematyczne wyzwania
Zakres tematyczny:
Innowacyjne spojrzenie na tradycyjną szkołę. Skuteczne uczenie się bez ocen cyfrowych na różnych etapach kształcenia. Analiza przyczyn i sposobów reagowania na niski poziom motywacji do podejmowania działań.
Termin:
18 marca, godz. 10.30–16.00
Prelegenci/prelegentki:
Barbara Dubiecka-Kruk, Krzysztof Jaworski, Agnieszka Kraszewska, Ewa Madanowska, Adam Makowski, dr Przemysław Pieczyński, Beata Standio
Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy II/5.
Zakwalifikowane osoby otrzymają linki do rejestracji na poszczególne warsztaty, a w przededniu konferencji przesłany zostanie link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu.

 

Podobne wpisy:
Aktywność ucznia w bibliotece szkolnej

Zapraszamy na drugie w tym roku spotkanie w ramach Sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli bibliotekarzy!

„Biblioteka. Lubię tu być” – Tydzień Bibliotek

„Biblioteka. Lubię tu być” – hasło tegorocznej edycji Tygodnia Bibliotek świetnie pasuje do ostatnich zmian aranżacji w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej. Kojąca biel, łagodne łuki, kącik dla dzieci, zieleń na patio – lubimy tu być!

Spotkania z Książką Biograficzną – „Nie koniec, nie początek. Powojenne wybory polskich Żydów”

13 maja ZCDN gościć będzie Annę Bikont – jedną z najbardziej uznanych polskich dziennikarek, reporterek i pisarek, laureatkę wielu prestiżowych nagród, by wymienić Europejską Nagrodę Książkową, Wielką Nagrodę Fundacji Kultury, Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego, Nagrodę Historyczną „Polityki”. Jej najnowsza książka „Nie koniec, nie początek. Powojenne wybory polskich Żydów” będzie pretekstem do rozmowy na temat losu ocalałych polskich Żydów i Żydówek w tużpowojennych latach. Wszyscy oni – osamotnieni, otoczeni wrogością, targani wyrzutami sumienia, że to właśnie im udało się przetrwać – podjąć musieli decyzję: co dalej?