ZCDN

Podejmij z nami matematyczne wyzwanie!

Matematyczne wywania

Serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji „Matematyczne wyzwania”, która odbędzie się w trybie zdalnym w sobotę 18 marca. Zaproszenie kierujemy głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki na wszystkich poziomach nauczania, ale mamy nadzieję, że szeroka tematyka podejmowanych zagadnień okaże się interesująca również dla nauczycieli innych przedmiotów.

Program konferencji „Matematyczne wyzwania”

10.30–11.00 – Rozpoczęcie konferencji – sprawy organizacyjne

11.00–11.15 – Otwarcie konferencji

11.15–12.15 – Wykład: Od pytania do działania – jak zachęcić ucznia do samorozwoju w zakresie matematyki – dr Przemysław Pieczyński (link do informacji o wykładzie)

12.15–12.25 – Przerwa (czas na wejście do wybranego pokoju)

12.25–13.15 – I sesja warsztatowa (do wyboru warsztaty: A, B, E, F)

13.15–13.20 – Przerwa (czas na wejście do kolejnego pokoju)

13.20–14.10 – II sesja warsztatowa (do wyboru warsztaty: A, C, D, F)

14.10–14.15 – Przerwa (czas na wejście do kolejnego pokoju)

14.15–15.05 – III sesja warsztatowa (do wyboru warsztaty: B, C, D, E)

15.05–15.15 – Przerwa (czas na wejście do pokoju głównego)

15.15–15.30 – Zakończenie konferencji

15.30–16.00 – Rozmowy w kuluarach

Warsztat A: Kuferek matematyczny – jak zainteresować ucznia matematyką – Adam Makowski (etap edukacyjny – I, II, III)

Warsztat B: Ocenienie bez ocen – receptą na skuteczną motywację uczniów do nauki matematyki – Ewa Madanowska (etap edukacyjny – II)

Warsztat C: Zasoby edukacyjne dla nauczycieli matematyki w szkole średniej – Krzysztof Jaworski (etap edukacyjny – III)

Warsztat D: Proste triki na fajne lekcje matematyki – Barbara Dubiecka-Kruk (etap edukacyjny – I, II, III)

Warsztat E: Elementy fizyki w matematyce, czyli jak matematyk może pomóc fizykowi – Agnieszka Kraszewska (etap edukacyjny – II, III)

Warsztat F: Na pokładzie matematyki – Beata Standio (etap edukacyjny – I)

Linki do informacji o warsztatach:

Warsztat A
Warsztat B
Warsztat C
Warsztat D
Warsztat E
Warsztat F

Konferencja: Matematyczne wyzwania
Zakres tematyczny:
Innowacyjne spojrzenie na tradycyjną szkołę. Skuteczne uczenie się bez ocen cyfrowych na różnych etapach kształcenia. Analiza przyczyn i sposobów reagowania na niski poziom motywacji do podejmowania działań.
Termin:
18 marca, godz. 10.30–16.00
Prelegenci/prelegentki:
Barbara Dubiecka-Kruk, Krzysztof Jaworski, Agnieszka Kraszewska, Ewa Madanowska, Adam Makowski, dr Przemysław Pieczyński, Beata Standio
Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy II/5.
Zakwalifikowane osoby otrzymają linki do rejestracji na poszczególne warsztaty, a w przededniu konferencji przesłany zostanie link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu.

 

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.