ZCDN

Rozmowa wokół Szekspirowskiego „Kupca weneckiego” w klubie dyskusyjnym However

Trzecie spotkanie Klubu Dyskusyjnego HOWEVER, które odbyło się 10 kwietnia – tradycyjnie już w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej – za nami. Gośćmi specjalnymi Marceliny Lechickiej-Dziel byli dr hab. Katarzyna Jaworska z Instytutu Literatury i Nowych Mediów Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Tobias Lloyd, Anglik mieszkający w Szczecinie, nauczyciel języka angielskiego i literatury w Szczecin International School.

Rozmowa poświęcona była Shylockowi z Kupca Weneckiego Williama Szekspira. Obfitowała w ciekawe wątki interpretacyjne. Shylock to postać wieloznaczna, budząca nawet kontrowersje. Dzięki temu skłania do krytycznego myślenia. Wymyka się jednoznacznym, uproszczonym definicjom zjawisk społecznych i postaw. Stawia ważne pytania o kwestie historyczne, ale także o współczesne problemy globalnego i lokalnego świata, jak dialog międzykulturowy, prawo, przemoc, również w szkole, zemsta, wolność w sztuce.

Podobne wpisy:
Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń kandydatów do tytułu „Ambasadora ZCDN-u”

Zapraszamy mieszkańców województwa zachodniopomorskiego, instytucje publiczne, organizacje pożytku publicznego oraz związki i stowarzyszenia twórcze i zawodowe do nadsyłania zgłoszeń kandydatów do tytułu „Ambasadora ZCDN-u”.

Szczecin opis(yw)any. Miasto w kronikach, wspomnieniach, literaturze

W przeddzień obchodów 80. rocznicy przyłączenia Ziem Zachodnich i Północnych do Polski ukazała się publikacja ZCDN-u „Szczecin opis(yw)any. Miasto w kronikach, wspomnieniach, literaturze” pod redakcją Katarzyny Rembackiej. Na książkę składa się jedenaście artykułów, z których każdy prezentuje miasto jako przestrzeń życia, działania i refleksji osób w nim mieszkających w różnych epokach historycznych. Tom został przygotowany przez grono osób związanych z różnymi ośrodkami kulturalnymi i naukowymi Szczecina, w tym z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Zachęcamy do lektury!

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności.