ZCDN

Rozmowa z Iwoną Pietrzak-Płachtą, laureatką tytułu Nauczyciel Roku 2022

NP Rozmowa z Iwona Pietrzak Plachta b

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy z Iwoną Pietrzak-Płachtą, laureatką tytułu Nauczyciel Roku 2022. Warte podkreślenia jest to, że po raz pierwszy w historii nagrody laureatką została nauczycielka bibliotekarka. Nasza gościni pracuje w bibliotece Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pliszczynie w województwie lubelskim. Prowadzona przez nią biblioteka szkolna nie jest zwykłą wypożyczalnią książek – to Wypożyczalnia Skrzydeł. Rozmawiałyśmy między innymi o tym, jaka jest rola współczesnej biblioteki szkolnej oraz jakie są blaski i cienie pracy w tym wyjątkowym miejscu.

Rozmowę poprowadziła Marta Kostecka – nauczycielka konsultantka ds. edukacji humanistycznej.

Podobne wpisy:
(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Przedszkole – najważniejszy wynalazek XX wieku

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z nauczycielką Natalią Rudewicz, z którą zastanawiamy się, dlaczego przedszkole może być postrzegane jako najważniejszy wynalazek XX wieku. Gościni dzieli się swoim spojrzeniem na rolę nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz placówki przedszkolnej. Z rozmowy jasno wynika, że małe, niepozorne rzeczy – mogą mieć ogromne znaczenie.

Dlaczego (nie) potrzebujemy Sienkiewicza? Rozmowa z dr. Wojciechem Rusinkiem

Tym razem w wirtualnym studio „(Nie)pokoju nauczycielskiego” nasz redaktor spotkał się dr. Wojciechem Rusinkiem, nauczycielem języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach. Centralnym punktem rozmowy jest kwestia kanonu lektur szkolnych, podejmowana ostatnio w przestrzeni publicznej; dyskusja o literaturze, jako symptom przemian polskiej edukacji, rymuje się jednak z innymi […]