ZCDN

Rozmowa z Iwoną Pietrzak-Płachtą, laureatką tytułu Nauczyciel Roku 2022

NP Rozmowa z Iwona Pietrzak Plachta b

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy z Iwoną Pietrzak-Płachtą, laureatką tytułu Nauczyciel Roku 2022. Warte podkreślenia jest to, że po raz pierwszy w historii nagrody laureatką została nauczycielka bibliotekarka. Nasza gościni pracuje w bibliotece Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pliszczynie w województwie lubelskim. Prowadzona przez nią biblioteka szkolna nie jest zwykłą wypożyczalnią książek – to Wypożyczalnia Skrzydeł. Rozmawiałyśmy między innymi o tym, jaka jest rola współczesnej biblioteki szkolnej oraz jakie są blaski i cienie pracy w tym wyjątkowym miejscu.

Rozmowę poprowadziła Marta Kostecka – nauczycielka konsultantka ds. edukacji humanistycznej.

Podobne wpisy:
Czego (nie) możemy się nauczyć od sztucznej inteligencji? Rozmowa z prof. Jackiem Pyżalskim

Nowoczesne technologie zmieniają edukację w tempie przyspieszonym; usprawnienia komunikacyjne i media cyfrowe stawiają pod znakiem zapytania tradycyjne formy transmitowania wiedzy. W środowisku oświatowym i naukowym zagościły wątpliwości o rolę i powinności dydaktyczne w ramach powszechnego kształcenia. Czy chatboty zastąpią nauczycieli? Dlaczego sztuczna inteligencja wciąż jest „sztuczna”? I jak będzie wyglądała szkoła przyszłości? O tym wszystkim rozmawiamy z prof. Jackiem Pyżalskim, badaczem relacji edukacji i mediów.

Nasłuch pedagogiczny. Sztuczna inteligencja – szansa czy zagrożenie?

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy ze Sławomirem Wernikowskim, nauczycielem akademickim Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

Dlaczego w szkole (nie) potrzebujemy autorytetów? Rozmowa z prof. Marią Czerepaniak-Walczak

„A jeśli autorytety upadną?” – to pytanie rezonuje w debatach na temat późnonowoczesnej moralności i zmieniających się kanonach zasad kształtowania relacji międzyludzkich.