ZCDN

Rozporządzenie ws. postępowania rekrutacyjnego

Rozporządzenie określa:

1) sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów;
2) sposób ustalania punktacji w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia odpowiednio do egzaminu ósmoklasisty lub do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty;
3) skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej, o której mowa w art. 157 ustawy – Prawo oświatowe, oraz szczegółowy tryb przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego.

W dokumencie znajdują się również jednolite, obowiązujące na terenie całego kraju, zasady ustalania maksymalnej liczby punktów decydujących o przyjęciu do klasy I:

  1. szkoły podstawowej sportowej, szkoły podstawowej mistrzostwa sportowego i oddziału sportowego w szkole podstawowej ogólnodostępnej oraz oddziału mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej ogólnodostępnej;
  2. oddziału międzynarodowego lub dwujęzycznego w szkole podstawowej ogólnodostępnej;
  3. szkoły ponadpodstawowej, z wyjątkiem szkoły, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. d–f ustawy – Prawo oświatowe;
  4. szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego i oddziału międzynarodowego w szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej;
  5. szkoły ponadpodstawowej sportowej, szkoły ponadpodstawowej mistrzostwa sportowego i oddziału sportowego w szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej oraz oddziału mistrzostwa sportowego w szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej.

Wejście w życie rozporządzenia wynika z potrzeby wskazania sposobu przeliczania na punkty kryteriów, które zostały określone w ustawie – Prawo oświatowe, branych pod uwagę w przypadku postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2017/2018 do przedszkoli, szkół i placówek.

Treść rozporządzenia na stronie:
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//501/12294452/12408347/dokument279939.pdf

Podobne wpisy:
Zmiany w prawie oświatowym – projekt ustawy

29 października 2024 roku rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw przygotowany przez MEN.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – konsultacje publiczne

Ministerstwo Edukacji Narodowej skierowało do konsultacji publicznych projekty rozporządzeń wprowadzających nowe przedmioty: do szkół ponadpodstawowych – edukację obywatelską, do szkół podstawowych – edukację zdrowotną. Konsultacje trwają do 21 listopada 2024 roku.

Zmiany w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty

Centralna Komisja Edukacyjna ogłosiła komunikat informujący o pierwszych zmianach w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025, wynikających z tzw. odchudzenia podstawy programowej.