ZCDN

Scenariusz lekcji „Wąż faraona”

Nauczyciel może zainteresować uczniów swoim przedmiotem, wykonując atrakcyjne doświadczenia. Doświadczenie „Węże farona” zawsze zachwyca młodzież. Niestety, większość tych doświadczeń (zaliczanych do tej kategorii) jest uważana za niebezpieczne ze względu na toksyczne produkty reakcji. Zaproponowane doświadczenie jest bezpieczne, ale należy pamiętać o zachowaniu ostrożności podczas pracy laboratoryjnej (okulary, bezpieczne podłoże – czyli piasek). Glukonian wapnia jest substancją nietoksyczną i nie ma właściwości żrących – stosuje się go jako źródło wapnia przy jego niedoborach w organizmie ludzkim.

Opracowanie: Halina Szczepaniec

Podobne wpisy:
Nagranie z konferencji „Zgodziłem się wejść w pustkę tą straszliwą bramą”. Doświadczenie emigracyjne Gombrowicza, Miłosza, Wańkowicza i Hłaski

Zapraszamy do obejrzenia nagrań z konferencji poświęconej patronom roku 2024, której celem było przybliżenie biografii i twórczości Witolda Gombrowicza, Czesława Miłosza, Marka Hłaski i Melchiora Wańkowicza oraz zapoznanie się z prezentacjami towarzyszącymi wystąpieniom. Przyjęta perspektywa skoncentrowana była na wskazaniu emigracji jako doświadczenia uniwersalnego, a także ważnego etapu w życiu przedstawianych twórców. Nagranie składa się z pięciu referatów wygłoszonych przez nauczycielki konsultantki z Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Konferencja odbyła się pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Świat między wojnami – praca z tekstami źródłowymi

Opracowanie: Wiktoria Knap, nauczycielka konsultantka ds. nauczania historii