ZCDN

Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli – „4K w edukacji”

Zainaugurowaliśmy sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli „4K w edukacji”. Jest to kohortowa sieć wzajemnego uczenia się, w ramach której podczas roku szkolnego odbędą się 4 spotkania, każde poświęcone wybranej kompetencji przyszłości (kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i kooperacja). Została też stworzona przestrzeń online do dzielenia się wiedzą i materiałami tematycznymi. Istnieje także możliwość zorganizowania dodatkowego spotkania stacjonarnego.

Poszczególne spotkania w sieci zaplanowane są na listopad, styczeń, marzec oraz maj. Na każde z nich obowiązują indywidualne zapisy za pośrednictwem ISOS-u. Osoby, które chcą dołączyć do sieci – także w formie pracy asynchronicznej – w ciągu trwania roku szkolnego na platformie online, prosimy o zgłaszanie się drogą mailową do koordynatorki, Marty Kosteckiej mkostecka@zcdn.edu.pl.

Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej lub potrzebują pomocy w dołączeniu do wirtualnej społeczności naszej sieci, zapraszamy na konsultacje online 3 października, w godz. 16.30–17.30, na platformie Korbank: https://zcdn.akademia.korbank.pl/mar-hte-tde (tu rejestracja nie jest wymagana).

Podobne wpisy:
Drogi do niepodległości – gra planszowa Muzeum Historii Polski i sposoby jej wykorzystania na lekcjach historii

24 października w ZCDN-ie gościć będziemy Gabrielę Sierocińską-Dec, kierowniczkę Działu Edukacji Muzeum Historii Polski, oraz Adama Rębacza, zastępcę kierownika Działu Edukacji Muzeum Historii Polski. Podczas warsztatów skierowanych do nauczycieli historii zaprezentowana zostanie gra planszowa „Drogi do niepodległości”, a także wskazane zostaną praktyczne możliwości jej wykorzystania na lekcjach szkolnych. Spotkanie będzie również okazją do zapoznania się z ofertą edukacyjną MHP oraz nawiązania kontaktów.

Oko w oko z muralem. Edukacyjne wymiary street artu

Właśnie ukazała się nowa publikacja ZCDN-u „Oko w oko z muralem. Edukacyjne wymiary street artu” pod redakcją Natalii Cybort-Zioło i Mateusza Lipko. Na książkę składa się dziewięć artykułów, z których każdy w nieco inny sposób stara się zgłębić istotę sztuki ulicznej. Efektem tego jest więc publikacja interdyscyplinarna, która może zainteresować nauczycielki i nauczycieli różnych przedmiotów. Proces pracy nad książką był pełen intelektualnych wyzwań. Szczególnie dumni jesteśmy z faktu, że wszyscy autorzy i autorki są zawodowo związani z ZCDN-em. Zachęcamy do lektury!

O pomaganiu. Blog na Zmianę (odcinek XIII)

Powódź 2024 to kolejna sytuacja, która pokazała, że Polacy są solidarni i w sytuacjach kryzysowych szybko się mobilizują, by udzielić wsparcia poszkodowanym – zarówno w aspekcie finansowym, materialnym czy prawnym, jak i społecznym.