ZCDN

Sprytne rachunki na etapie wczesnoszkolnym

Pierwsza część warsztatów poświęcona będzie przybliżeniu teoretycznej wiedzy. Omówione zostaną praktyczne umiejętności stosowania gier i zabaw dydaktycznych pozwalających na diagnozowanie i rozwiązywanie problemów w opanowaniu przez dziecko wiadomości z zakresu matematyki oraz umiejętności społecznych i komunikacyjnych. Nauczyciele – poprzez praktyczne działania – poznają sposoby nauki tabliczki mnożenia poprzez zabawę, różnorodne gry i zabawy matematyczne z użyciem plansz, kostek, kart, klocków domina oraz przedmiotów codziennego użytku. Dokonają modyfikacji dowolnej gry matematycznej.

Warsztaty: Sprytne rachunki – rozwijanie zainteresowań matematycznych
Zakres tematyczny: Sposoby na naukę matematyki poprzez zabawę. Warunki organizacyjne niezbędne do przeprowadzania gier i zabaw matematycznych. Gry i zabawy usprawniające rachowanie. Sposoby nauki tabliczki mnożenia. Działania praktyczne w zakresie gier, pozwalające na diagnozowanie i rozwiązywanie problemów w opanowaniu przez dziecko wiadomości z zakresu matematyki.
Termin: 27 kwietnia, godz. 15.00–19.00
Prowadząca: Beata Standio
Forma bezpłatna

Link do platformy, na której odbędą się warsztaty, zostanie rozesłany pocztą e-mail do zainteresowanych osób, które zarejestrują się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/B/24.

Podobne wpisy:
„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.

Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Metody dyskusyjne na lekcjach przedmiotowych

Serdecznie zapraszamy na pierwsze spotkanie z cyklu „Metody dyskusyjne na lekcjach przedmiotowych”, które odbędzie się 21 stycznia na platformie szkoleniowej.