ZCDN

Utwórz w swojej szkole Klub Młodego Odkrywcy!

Klub Mlodego Odkrywcy 3

Jeśli więc jesteś nauczycielem, który poza stosowaniem tradycyjnych metod nauczania wdraża innowacje edukacyjne oraz pozwala dzieciom odkrywać i poznawać świat poprzez zabawę – to na pewno taki klub jest dla ciebie! Naszą ofertę kierujemy do każdego nauczyciela – możesz przystąpić do programu bez względu na to, czy uczysz przedmiotów przyrodniczych, czy jesteś humanistą, czy umysłem ścisłym. Oczekujemy jedynie otwartości, entuzjazmu oraz gotowości do  odkrywania nieznanych obszarów wiedzy i rzeczywistości.

Wszystkich chętnych do podjęcia się opieki nad klubami zapraszamy do udziału w spotkaniu organizacyjnym, które odbędzie się w trybie zdalnym 27 lutego, w godz. 16.30–17.30. Omówione na nim zostaną: procedura założenia klubu, rola i zadania opiekuna oraz wsparcie, jakie od Centrum Nauki Kopernik uzyska każda dołączająca do projektu osoba. Przybliżymy również przykłady funkcjonujących już klubów.Klub Młodego Odkrywcy można założyć w przedszkolu, w szkole lub bibliotece – zarówno w dużej, jak i małej miejscowości. I co najważniejsze – nie są do tego potrzebne żadne nakłady finansowe.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia –  I/C/48.

image
image 1

Najbliższe spotkanie 19 września, o godz. 16.00.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.