ZCDN

Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

konferencja wsparcie w kryzysie psychicznym baner
Zapraszamy Państwa na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek) o godz. 15.00 w siedzibie ZCDN-u.

Z roku na rok rośnie liczba prób samobójczych podejmowanych przez młodych ludzi. W 2021 roku 1496 dzieci i nastolatków poniżej 18. roku życia podjęło próbę samobójczą, aż 127 z tych prób zakończyło się tragicznie. W 2023 roku było to już 2139 prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, z czego 146 zakończyło się zgonem. Trzeba działać!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą mierzyć się w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie.

Poniżej przedstawiamy program konferencji:

15.00–15.15 Otwarcie konferencji.

15.15–16.00 Wystąpienie Małgorzaty Gołoty „Najgorsza jest samotność. Wnioski z pracy reporterki”. Prelegentka jest autorką książki „Żyletkę zawsze noszę przy sobie”.

16.00–16.45 Wystąpienie Wojciecha Spychały, dotyczące sytuacji kryzysowych doświadczanych przez chłopców.

16.45–17.00 Przerwa.

17.00–17.30 Wystąpienie prof. Beaty Bugajskiej na temat projektu dotyczącego wsparcia psychologicznego miasta Szczecina – „Miejski program wsparcia dzieci, młodzieży i nauczycieli – diagnoza, cele, realizacja.”

17.30–18.00 Wystąpienie dr Edyty Sielickiej dotyczące raportu z badania „Młode Głowy” fundacji UNAWEZA „O co chcielibyśmy zapytać młodych ludzi, ale boimy się odpowiedzi? – stan badań nad dobrostanem dzieci i młodzieży”.

18.00–18.30 Debata studentek z kół naukowych „Pasja” oraz „Young Power” z Instytutu Pedagogiki US.

 Serdecznie zapraszamy!

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia:

ZCDN – II/18 Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

 

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.