ZCDN

Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

konferencja wsparcie w kryzysie psychicznym baner
Zapraszamy Państwa na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek) o godz. 15.00 w siedzibie ZCDN-u.

Z roku na rok rośnie liczba prób samobójczych podejmowanych przez młodych ludzi. W 2021 roku 1496 dzieci i nastolatków poniżej 18. roku życia podjęło próbę samobójczą, aż 127 z tych prób zakończyło się tragicznie. W 2023 roku było to już 2139 prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, z czego 146 zakończyło się zgonem. Trzeba działać!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą mierzyć się w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie.

Poniżej przedstawiamy program konferencji:

15.00–15.15 Otwarcie konferencji.

15.15–16.00 Wystąpienie Małgorzaty Gołoty „Najgorsza jest samotność. Wnioski z pracy reporterki”. Prelegentka jest autorką książki „Żyletkę zawsze noszę przy sobie”.

16.00–16.45 Wystąpienie Wojciecha Spychały, dotyczące sytuacji kryzysowych doświadczanych przez chłopców.

16.45–17.00 Przerwa.

17.00–17.30 Wystąpienie prof. Beaty Bugajskiej na temat projektu dotyczącego wsparcia psychologicznego miasta Szczecina – „Miejski program wsparcia dzieci, młodzieży i nauczycieli – diagnoza, cele, realizacja.”

17.30–18.00 Wystąpienie dr Edyty Sielickiej dotyczące raportu z badania „Młode Głowy” fundacji UNAWEZA „O co chcielibyśmy zapytać młodych ludzi, ale boimy się odpowiedzi? – stan badań nad dobrostanem dzieci i młodzieży”.

18.00–18.30 Debata studentek z kół naukowych „Pasja” oraz „Young Power” z Instytutu Pedagogiki US.

 Serdecznie zapraszamy!

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia:

ZCDN – II/18 Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

 

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.