ZCDN

Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

konferencja wsparcie w kryzysie psychicznym baner
Zapraszamy Państwa na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek) o godz. 15.00 w siedzibie ZCDN-u.

Z roku na rok rośnie liczba prób samobójczych podejmowanych przez młodych ludzi. W 2021 roku 1496 dzieci i nastolatków poniżej 18. roku życia podjęło próbę samobójczą, aż 127 z tych prób zakończyło się tragicznie. W 2023 roku było to już 2139 prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, z czego 146 zakończyło się zgonem. Trzeba działać!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą mierzyć się w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie.

Poniżej przedstawiamy program konferencji:

15.00–15.15 Otwarcie konferencji.

15.15–16.00 Wystąpienie Małgorzaty Gołoty “Najgorsza jest samotność. Wnioski z pracy reporterki”. Prelegentka jest autorką książki „Żyletkę zawsze noszę przy sobie”.

16.00–16.45 Wystąpienie Wojciecha Spychały, dotyczące sytuacji kryzysowych doświadczanych przez chłopców.

16.45–17.00 Przerwa.

17.00–17.30 Wystąpienie prof. Beaty Bugajskiej na temat projektu dotyczącego wsparcia psychologicznego miasta Szczecina – „Miejski program wsparcia dzieci, młodzieży i nauczycieli – diagnoza, cele, realizacja.”

17.30–18.00 Wystąpienie dr Edyty Sielickiej dotyczące raportu z badania “Młode Głowy” fundacji UNAWEZA „O co chcielibyśmy zapytać młodych ludzi, ale boimy się odpowiedzi? – stan badań nad dobrostanem dzieci i młodzieży”.

18.00–18.30 Debata studentek z kół naukowych „Pasja” oraz „Young Power” z Instytutu Pedagogiki US.

 Serdecznie zapraszamy!

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia:

ZCDN – II/18 Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

 

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.