ZCDN

„Wszyscy mu coś zawdzięczamy”. O twórczości Tadeusza Różewicza w setną rocznicę urodzin

Gościem kolejnego odcinka „Nasłuchu pedagogicznego” jest profesor Andrzej Skrendo, literaturoznawca, krytyk literacki, eseista, dziennikarz radiowy, rektor ds. nauki Uniwersytetu Szczecińskiego, a przede wszystkim badacz twórczości Tadeusza Różewicza. To właśnie autora Kartoteki dotyczy to spotkanie – odbywające się niemal dokładnie w setną rocznicę urodzin poety, który przyszedł na świat 9 października 1921 roku. Na czym polegał pisarski geniusz Różewicza? Jak sam postrzegał swoje utwory? I dlaczego wciąż warto sięgać po jego wiersze?

Warto przypomnieć, że rok 2021 został ustanowiony Rokiem Tadeusza Różewicza.

Rozmowę przeprowadził Sławomir Iwasiów – redaktor prowadzący Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Osoby chcące pogłębić wiedzę na temat zagadnień poruszanych w ramach podcastu zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem bibliograficznym przygotowanym przez nauczycielki bibliotekarki Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej ZCDN. Część z rekomendowanych pozycji dostępna jest online (IBUK Libra).

Podobne wpisy:
Laboratorium Przyszłości – miejsce nietuzinkowe

W kolejnym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Alicja Jędrzejak, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 53 w Szczecinie, zaprasza do nietuzinkowego miejsca. Jest nim pracownia Laboratoriów Przyszłości z kompletem hafciarek, w której młodzi ludzie stają się liderkami i liderami uczenia się oraz po prostu lubią spędzać wolny czas. Rozmówczyni dzieli się swoim spojrzeniem na edukację oraz doświadczeniami związanymi z prowadzeniem twórczego i kreatywnego miejsca w szkole. 

(Nie)pokój nauczycielski: Dlaczego (nie) potrzebujemy zadań domowych?

Siedemnasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u). Kamil Janowicz Doktor psychologii, post-doctoral researcher w Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się różnymi aspektami rodzicielstwa, rozwojem tożsamości u młodych ludzi oraz rolą myślenia przyszłościowego w dorastaniu i wczesnej dorosłości. Współpracuje z licznymi fundacjami, organizacjami i firmami, prowadząc […]

Młodzież o edukacji – O współpracy w ramach przygotowań do debaty oksfordzkiej

Zachęcamy do wysłuchania rozmowy z młodzieżą oraz ich opiekunką, podczas której dzielą się swoimi różnorodnymi doświadczeniami odnoszącymi się do przygotowań do debaty oksfordzkiej o sztucznej inteligencji. W czasie rozmowy poruszane są kwestie dotyczące współpracy młodzieży z nauczycielką, procesu docierania się zespołu podczas podejmowanego wyzwania. Pojawiają się wątki odnoszące się do trudności wynikających z różnych stylów […]