ZCDN

Zachowania autodestrukcyjne i suicydalne wśród dzieci i młodzieży. Profilaktyka i przeciwdziałanie

Wychodząc naprzeciw bardzo ważnemu i aktualnemu problemowi, zapraszamy do udziału w konferencji interdyscyplinarnej poświęconej autoagresji oraz samobójstwom wśród dzieci i młodzieży, która odbędzie się 26 kwietnia 2023 w trybie zdalnym. Konferencja adresowana jest do nauczycielek i nauczycieli różnych przedmiotów. Jej tematyka wydaje się szczególnie aktualna w kontekście najnowszego raportu: Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi (RAPORT)

Program konferencji „Zachowania autodestrukcyjne i suicydalne wśród dzieci i młodzieży. Profilaktyka i przeciwdziałanie”

14.00–14.10 – Otwarcie konferencji

14.10–14.45 – Po drugiej stronie lustra, czyli o wielkiej mocy motywacji w walce z problemem braku akceptacji siebie wśród młodzieżyMarta Siwak, dyrektorka Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Stargardzie

14.45–15.30 – Zachowania autodestrukcyjne i suicydalne wśród dzieci i młodzieżyMichalina Tobiaszewska, psychoterapeutka

15.30–16.15 – Samobójstwa wśród dzieci i młodzieżyDaria Suchecka, psycholog

Zakres tematyczny: Zachowania autodestrukcyjne oraz samobójstwa wśród dzieci i młodzieży. Przeciwdziałanie autoagresji w szkole. Sposoby na zwiększenie autoakceptacji u młodzieży. Wczesne rozpoznawanie symptomów zachowań autodestrukcyjnych.

Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: II/14.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.