ZCDN

Inkluzja w edukacji? Przeczytaj nowy numer „Refleksji”!

Tym razem zachęcamy do sięgnięcia po „Refleksje” z kilku powodów. Pierwszy ma wymiar polemiczny i dotyczy dyskusji wokół edukacji inkluzyjnej, którą w pierwszych tygodniach roku szkolnego 2022/2023 wywołał wpis na Twitterze autorstwa Barbary Nowak, Małopolskiej Kurator Oświaty. Drugi powód, mamy nadzieję, będzie przede wszystkim poznawczy, ponieważ w poszczególnych artykułach zostały zaprezentowane różne – nierzadko względem siebie przeciwstawne – tezy i badania na temat skuteczności wprowadzania inkluzji do nauczania w szkołach ogólnodostępnych. Trzeci argument ma wymiar praktyczny: na naszych łamach dzielą się swoimi doświadczeniami przede wszystkim nauczycielki i nauczyciele, którzy na co dzień pracują z uczennicami/uczniami wymagającymi specjalnej, a jednocześnie społecznie włączającej opieki pedagogiczno-dydaktycznej. Tym samym tytułowe „dylematy inkluzji” same się rozwiązują, co nie znaczy oczywiście, że inkluzja to temat we współczesnej oświacie zamknięty.

Okłada najnowszego numeru Refleksji „Dylematy inkluzji"

„Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, którą można pobrać tutaj.

Zachęcamy do lektury!

Podobne wpisy:
Jak ciekawie realizować doradztwo zawodowe z dziećmi?

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach stacjonarnych „Doradztwo zawodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”, które odbędą się 9 stycznia, w godzinach 15.00–17.30.

Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online

Serdecznie zapraszamy do siedziby Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli na szkolenie stacjonarne „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online” realizowane w ramach wspólnego przedsięwzięcia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Politechniki Warszawskiej. Projekt skierowany jest do nauczycieli matematyki klas czwartych z powiatów: Szczecin, polickiego, Świnoujście, gryfińskiego.

Grywalizacja na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu stacjonarnym „Grywalizacja na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej”, które odbędzie się 14 stycznia, w godzinach 14.00–16.00.