ZCDN

Inkluzja w edukacji? Przeczytaj nowy numer „Refleksji”!

Tym razem zachęcamy do sięgnięcia po „Refleksje” z kilku powodów. Pierwszy ma wymiar polemiczny i dotyczy dyskusji wokół edukacji inkluzyjnej, którą w pierwszych tygodniach roku szkolnego 2022/2023 wywołał wpis na Twitterze autorstwa Barbary Nowak, Małopolskiej Kurator Oświaty. Drugi powód, mamy nadzieję, będzie przede wszystkim poznawczy, ponieważ w poszczególnych artykułach zostały zaprezentowane różne – nierzadko względem siebie przeciwstawne – tezy i badania na temat skuteczności wprowadzania inkluzji do nauczania w szkołach ogólnodostępnych. Trzeci argument ma wymiar praktyczny: na naszych łamach dzielą się swoimi doświadczeniami przede wszystkim nauczycielki i nauczyciele, którzy na co dzień pracują z uczennicami/uczniami wymagającymi specjalnej, a jednocześnie społecznie włączającej opieki pedagogiczno-dydaktycznej. Tym samym tytułowe „dylematy inkluzji” same się rozwiązują, co nie znaczy oczywiście, że inkluzja to temat we współczesnej oświacie zamknięty.

Okłada najnowszego numeru Refleksji „Dylematy inkluzji"

„Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, którą można pobrać tutaj.

Zachęcamy do lektury!

Podobne wpisy:
Coś więcej niż smutek… Konferencja dotycząca zdrowia psychicznego

Serdecznie zapraszamy zainteresowanych nauczycieli na konferencję organizowaną przez ZCDN oraz Sekretariat ds. Młodzieży Województwa Zachodniopomorskiego. Wydarzenie, które odbędzie się już w najbliższy wtorek (2 kwietnia 2025), będzie miało wyjątkowy charakter, bowiem udział w nim wezmą nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie.

Kwiecień – Miesiącem Świadomości Autyzmu   

W kwietniu, który jest Miesiącem Świadomości Autyzmu, przygotowaliśmy dla Państwa szereg wydarzeń, podczas których porozmawiamy o wspieraniu uczniów w spektrum, radzeniu sobie z trudnymi zrachowaniami, dokumentacji i edukacji włączającej, metodach pracy z uczniem ze spektrum autyzmu. Nasze działania mają na celu propagowanie wiedzy na ten temat oraz udzielenie realnej pomocy dyrektorom i nauczycielom w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu.

However. Klub dyskusyjny w języku angielskim 

However to organizowany przez Bibliotekę Pedagogiczną im. Heleny Radlińskiej klub dyskusyjny w języku angielskim z udziałem obcokrajowców mieszkających w Szczecinie. Spotkania klubu są okazją do rozwijania kompetencji komunikacyjnych w języku obcym oraz pełnią rolę integrującą przedstawicieli różnych kultur i promują edukację międzykulturową w szkołach.