ZCDN

Inkluzja w edukacji? Przeczytaj nowy numer „Refleksji”!

Tym razem zachęcamy do sięgnięcia po „Refleksje” z kilku powodów. Pierwszy ma wymiar polemiczny i dotyczy dyskusji wokół edukacji inkluzyjnej, którą w pierwszych tygodniach roku szkolnego 2022/2023 wywołał wpis na Twitterze autorstwa Barbary Nowak, Małopolskiej Kurator Oświaty. Drugi powód, mamy nadzieję, będzie przede wszystkim poznawczy, ponieważ w poszczególnych artykułach zostały zaprezentowane różne – nierzadko względem siebie przeciwstawne – tezy i badania na temat skuteczności wprowadzania inkluzji do nauczania w szkołach ogólnodostępnych. Trzeci argument ma wymiar praktyczny: na naszych łamach dzielą się swoimi doświadczeniami przede wszystkim nauczycielki i nauczyciele, którzy na co dzień pracują z uczennicami/uczniami wymagającymi specjalnej, a jednocześnie społecznie włączającej opieki pedagogiczno-dydaktycznej. Tym samym tytułowe „dylematy inkluzji” same się rozwiązują, co nie znaczy oczywiście, że inkluzja to temat we współczesnej oświacie zamknięty.

Okłada najnowszego numeru Refleksji „Dylematy inkluzji"

„Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, którą można pobrać tutaj.

Zachęcamy do lektury!

Podobne wpisy:
Seminarium: Kryzys klimatyczny i środowiskowy a prawa człowieka

Serdecznie zapraszamy nauczycieli i wszystkie osoby zainteresowane tematyką edukacji klimatycznej do udziału w seminarium organizowanym przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Wydarzenie odbędzie się 17 czerwca w siedzibie ZCDN-u w Szczecinie.

However. Klub dyskusyjny w języku angielskim

Zapraszamy 30 czerwca do Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej na ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie klubu dyskusyjnego w języku angielskim However.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 16 czerwca do 30 września 2025 roku nie będzie można wypożyczać zasobów Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej.