ZCDN

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci

Co roku 2 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Święto to przypada w rocznicę urodzin duńskiego baśniopisarza Hansa Christiana Andersena. Obchody są bardzo dobrą okazją, aby naszym dorosłym czytelnikom zaprezentować literaturę dziecięcą. Z tej okazji na stronie internetowej ZCDN-u otwieramy „Kącik książki dziecięcej”. Będziemy w nim prezentować ciekawe serie wydawnicze dla dzieci, które znajdują się w zbiorach Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej. Będą to różnorodne serie, obfitujące w bogactwo tematów do zastosowania w pracy edukacyjnej. Dokonując zakupów ciekawych pozycji, które będą mogły być wykorzystane w przedszkolu, szkole i w domu, pragniemy wspierać nauczycieli, zwłaszcza nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, w misji rozkochania najmłodszych w literaturze.

Literatura dziecięca cieszy oko z uwagi na edytorską staranność, wywołuje dobre emocje, wzbudza ciekawość i chęć zajrzenia do środka. Książka ma swoje ważne miejsce w życiu małego człowieka – przyczynia się do wszechstronnego rozwoju dziecka, pobudza wyobraźnię i wzbogaca słownictwo, kształtuje zainteresowania otaczającym światem. Co ważne, lata dziecięce są kluczowe dla rozwoju zainteresowań czytelniczych.

Serie będziemy ukazywać w trzech odsłonach. Pierwsza pojawi się z okazji Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci (2 kwietnia), druga z okazji Dnia Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia), a trzecia z okazji Dnia Bibliotekarza i Bibliotek (8 maja).

Każda odsłona będzie prezentować 6 kolejnych serii wydawniczych. Serdecznie zapraszamy!

Podobne wpisy:
Niepowtarzalna Noc Bibliotek

Z okazji Nocy Bibliotek w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej odbyło się spotkanie z mieszkającymi w Szczecinie obcokrajowcami: Anglikiem Tobiasem Lloydem i Meksykanką Cecilią López.

Dlaczego w szkole (i nie tylko!) potrzebujemy myślenia krytycznego? Przeczytasz o tym w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem tematem przewodnim jest myślenie krytyczne: redakcja pyta o zasadność i definicję tego terminu. Czy jest tylko modną zbitką wyrazów? A może raczej nowoczesnym kierunkiem myślenia (!) o edukacji, która zawsze powinna zajmować stanowiska krytyczne wobec zmieniającej się rzeczywistości? W tekście wstępnym redaktorzy Marta Kostecka i Sławomir Iwasiów stwierdzają: „nie ma myślenia bez krytyczności”. Czy można postawić taką tezę?

Galeria komiksów w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej

Trwa trzecia edycja wojewódzkiego konkursu na komiks „Superbohaterowie: zwykli i niezwykli”. Biblioteka Pedagogiczna przechowuje w swoich zbiorach prace uczniów z poprzednich edycji. Dla tych, którzy nie mogą odwiedzić nas osobiście, przygotowaliśmy cyfrową galerię komiksów.