Jak skutecznie uczyć matematyki?

417

Problematyka nauczania matematyki nie gości zbyt często na łamach „Refleksji” – postanowiliśmy to zmienić, oddając w Państwa ręce numer zatytułowany Dydaktyka matematyki. Polecamy, między innymi, wywiad z prof. Stefanem Turnauem – przedstawicielem krakowskiej szkoły dydaktyki matematyki, który w rozmowie sięga do historii i przemian tej dziedziny nauki.

Poza tym warto zwrócić uwagę na wiele materiałów popularnonaukowych i metodycznych z zakresu tytułowego zagadnienia. Wśród naszych autorek i autorów można znaleźć między innymi: prof. Annę Żeromską, prof. Michała Szurka, dra Krzysztofa Maklesa czy Jerzego Kołodziejczyka – wybitnych teoretyków i praktyków dydaktyki matematyki.

W nie mniejszym stopniu zachęcamy do sięgania po artykuły nauczycielek i nauczycieli, którzy regularnie publikują na naszych łamach swoje teksty, tym samym tworząc rubrykę „Opnie, refleksje, doświadczenia”. To z niej można dowiedzieć się o jakże ważnych codziennych doświadczeniach z pracy „przy tablicy”.

Z uwagi na okoliczności związane z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego w całym kraju, czasowo nie prowadzimy dystrybucji „Refleksji” w wersji papierowej. Zachęcamy natomiast do zapoznania się z nowym numerem w wersji elektronicznej, dostępnym na naszej stronie: http://refleksje.zcdn.edu.pl/