Czy tworzymy (nie)bezpieczny świat?

228

Bezpieczeństwo i jego rewers: niebezpieczeństwo – to temat, który powraca w dyskursie publicznym. Dzisiaj szczególnie często dowiadujemy się – być może o wiele łatwiej niż kiedyś, za sprawą szeroko dostępnych mediów społecznych i cyfrowych źródeł informacji – o wszelkiego rodzaju zagrożeniach, jak katastrofy ekologiczne, terroryzm i cyberprzestępstwa. Na ile są one realne, a na ile stanowią wytwór samonapędzających swoją koniunkturę mediów? Czy przypadkiem nie nakręca się w ten sposób „spirali zagrożeń”? Dlaczego „kultura strachu” może być niebezpieczna?

Jak przekonują nasi autorzy: niektóre zagrożenia trzeba brać pod uwagę, ale nie powinny one spędzać nam snu z powiek. Jesteśmy (względnie) bezpieczni, a przynajmniej – bezpieczniejsi niż nasi przodkowie. Czy potrafimy zapewnić bezpieczną edukację naszym dzieciom? Jak powinniśmy dbać o bezpieczeństwo w szkole? Czym charakteryzuje się nasz (nie)bezpieczny świat? O tym, między innymi, piszemy w najnowszym numerze Zachodniopomorskiego Dwumiesięcznika Oświatowego „Refleksje”.

Zachęcamy Państwa do lektury!

Link do numeru