Warsztaty: Jak pogłębiać rozumienie matematyki? „Rozmowy o liczeniu”

507

Jak spowodować, by uczniowie nie tylko sprawnie liczyli, ale także prowadzili rozumowania i formułowali uzasadnienia? Jak sprawić, by robili to z przyjemnością? Jak stworzyć im takie warunki, żeby mogli przy tym jak najwięcej uczyć się od siebie nawzajem? Podczas warsztatów, które odbędą się 14 kwietnia, uczestnicy poznają technikę pracy na lekcji, która może stać się odpowiedzią na te pytania.

Termin: 14 kwietnia
Godzina: 15:00
Miejsce: sala 120
Numer formy doskonalenia: III/C/146
Odpłatność: 20 zł

Opis:
Jak spowodować, by uczniowie nie tylko sprawnie liczyli, ale także prowadzili rozumowania i formułowali uzasadnienia? Jak sprawić, by robili to z przyjemnością? Jak stworzyć im takie warunki, żeby mogli przy tym jak najwięcej uczyć się od siebie nawzajem? Podczas warsztatów uczestnicy poznają technikę pracy na lekcji, która może stać się odpowiedzią na te pytania.
„Rozmowy o liczeniu” (ang. number talks) to propozycja krótkiej, 10-minutowej praktyki lekcyjnej, która powtarzana regularnie rozwija umiejętność uzasadniania i rozmawiania o przeprowadzonych rozumowaniach, a także elastyczność w posługiwaniu się liczbami.

Agnieszka Sułowska – wykładowczyni dydaktyki matematyki. Pracuje także w Instytucie Badań Edukacyjnych w pracowni matematyki, gdzie zajmuje się planowaniem i realizacją badań edukacyjnych dotyczących nauczania matematyki. Od wielu lat kieruje pracami zespołu sprawdzającego część matematyczną badania PISA. Kierowała też projektem CKE EFS, w ramach którego została opracowana koncepcja matury z matematyki i przeprowadzone jej pilotaże. Była ekspertką MEN-u, między innymi w sprawie podstawy programowej z matematyki i recenzentką podręczników do matematyki. Sama również pracowała jako redaktorka merytoryczna takich podręczników. Twórczyni ogólnopolskiego konkursu matematycznego. Recenzowała założenia teoretyczne i materiały diagnostyczne badania edukacyjnego rządu Królestwa Arabii Saudyjskiej. Była też nauczycielką matematyki w liceum oraz pracowała z dziećmi uzdolnionymi w ramach Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci

Rejestracja zamknięta