Zachwycające lektury – relacja ze spotkania

895

W sobotę 6 kwietnia w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli odbyło się spotkanie z Małgorzatą Swędrowską, twórczynią koncepcji czytania wrażeniowego. Uczestnicy tego interaktywnego wykładu dowiedzieli się, jak czytać wrażeniowo i na czym polega ta metoda pracy z dziećmi na zajęciach poświęconych literaturze.

Czytanie wrażeniowe to autorska koncepcja, dzięki której można skupić uwagę dzieci na poznawaniu literatury i nakłonić je do sięgania po kolejne książki. Dzieci potrzebują takich metod nauczania – nazywanych aktywizującymi – ponieważ zabawa i atrakcyjna forma mogą zamienić nieco nudną lekcję w prawdziwe doświadczanie wiedzy. Książka, sama w sobie, może stać się przedmiotem niezwykłym – zawierającym nie tylko piękne opowieści, ale także wyzwalającym pozytywne emocje. Od czego zacząć? Jak czytać wrażeniowo? I na czym polega ta metoda pracy z dziećmi na lekcjach dotyczących literatury? Tego wszystkiego można się było dowiedzieć na spotkaniu będącym swego rodzaju „instruktażem czytania wrażeniowego”, zorganizowanym 6 kwietnia w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Uczestnicy tego interaktywnego wykładu bez skrępowania wchodzili w rolę swoich podopiecznych, z którymi pracują na co dzień, entuzjastycznie reagując na propozycje aktywności dostarczających niezapomnianych wrażeń z czytanej wspólnie lektury.