ZCDN

Inkluzja w edukacji? Przeczytaj nowy numer „Refleksji”!

Tym razem zachęcamy do sięgnięcia po „Refleksje” z kilku powodów. Pierwszy ma wymiar polemiczny i dotyczy dyskusji wokół edukacji inkluzyjnej, którą w pierwszych tygodniach roku szkolnego 2022/2023 wywołał wpis na Twitterze autorstwa Barbary Nowak, Małopolskiej Kurator Oświaty. Drugi powód, mamy nadzieję, będzie przede wszystkim poznawczy, ponieważ w poszczególnych artykułach zostały zaprezentowane różne – nierzadko względem siebie przeciwstawne – tezy i badania na temat skuteczności wprowadzania inkluzji do nauczania w szkołach ogólnodostępnych. Trzeci argument ma wymiar praktyczny: na naszych łamach dzielą się swoimi doświadczeniami przede wszystkim nauczycielki i nauczyciele, którzy na co dzień pracują z uczennicami/uczniami wymagającymi specjalnej, a jednocześnie społecznie włączającej opieki pedagogiczno-dydaktycznej. Tym samym tytułowe „dylematy inkluzji” same się rozwiązują, co nie znaczy oczywiście, że inkluzja to temat we współczesnej oświacie zamknięty.

Okłada najnowszego numeru Refleksji „Dylematy inkluzji"

„Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, którą można pobrać tutaj.

Zachęcamy do lektury!

Podobne wpisy:
I Bieg Nauczycieli im. Komisji Edukacji Narodowej

Zapraszamy do udziału w I Biegu Nauczycieli im. Komisji Edukacji Narodowej, który odbędzie się 8 października w Parku Kasprowicza w Szczecinie.

Gra miejska: Polska oświata w międzywojennym Szczecinie

Zapraszamy do udziału w grze miejskiej „Polska oświata w międzywojennym Szczecinie”, która zostanie uruchomiona 10 października. Zabawa będzie poprzedzona spotkaniem warsztatowym w ZCDN-ie.

„Biblioteka. Włącz się w to!”, czyli Zachodniopomorski BiblioLAB 2023

Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej edycji BiblioLABu Zachodniopomorskiego, który odbędzie się 17 października (wtorek) w  siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie (ul. Gen. J. Sowińskiego 68). Tegorocznym motywem przewodnim jest szeroko rozumiane włączenie, inkluzja i otwartość na innych.