ZCDN

Inkluzja w edukacji? Przeczytaj nowy numer „Refleksji”!

Tym razem zachęcamy do sięgnięcia po „Refleksje” z kilku powodów. Pierwszy ma wymiar polemiczny i dotyczy dyskusji wokół edukacji inkluzyjnej, którą w pierwszych tygodniach roku szkolnego 2022/2023 wywołał wpis na Twitterze autorstwa Barbary Nowak, Małopolskiej Kurator Oświaty. Drugi powód, mamy nadzieję, będzie przede wszystkim poznawczy, ponieważ w poszczególnych artykułach zostały zaprezentowane różne – nierzadko względem siebie przeciwstawne – tezy i badania na temat skuteczności wprowadzania inkluzji do nauczania w szkołach ogólnodostępnych. Trzeci argument ma wymiar praktyczny: na naszych łamach dzielą się swoimi doświadczeniami przede wszystkim nauczycielki i nauczyciele, którzy na co dzień pracują z uczennicami/uczniami wymagającymi specjalnej, a jednocześnie społecznie włączającej opieki pedagogiczno-dydaktycznej. Tym samym tytułowe „dylematy inkluzji” same się rozwiązują, co nie znaczy oczywiście, że inkluzja to temat we współczesnej oświacie zamknięty.

Okłada najnowszego numeru Refleksji „Dylematy inkluzji"

„Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, którą można pobrać tutaj.

Zachęcamy do lektury!

Podobne wpisy:
W poszukiwaniu ciekawych rozwiązań – modyfikacja programów nauczania

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach „W poszukiwaniu ciekawych rozwiązań – modyfikacja programów nauczania”, które odbędą się 27 maja, w godzinach 16.00–19.00, w trybie zdalnym.

Laboratoria przyszłości – praca z cyfrowym obrazem i dźwiękiem

Serdecznie zapraszamy nauczycieli szkół podstawowych do udziału w szkoleniu stacjonarnym „Laboratoria przyszłości – praca z cyfrowym obrazem i dźwiękiem”, które odbędzie się 25 maja, w godz. 10.00–14.00, w siedzibie ZCDN-u.

Blog Na Zmianę

Na bieżąco obserwujemy to, co się dzieje w szkole – zarówno w systemie edukacji, jak i w społeczności, tworzonej przez nauczycieli, uczniów oraz rodziców. Starając się odpowiedzieć na wyzwania współczesności, proponujemy Państwu blog, na którym znajdą się komentarze do aktualnych wydarzeń, pomysły dydaktyczne i podpowiedzi pedagogiczne. Wiosna jest dobrą porą, by zacząć coś nowego!