- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
Komentarze do kierunków:
- Komentarz do I kierunku – Kształtowanie myślenia analitycznego
- Komentarz do II kierunku – Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej
- Komentarz do III kierunku – Promocja zdrowego trybu życia w szkole
- Komentarz do IV kierunku – Profilaktyka przemocy rówieśniczej
- Komentarz do V kierunku – Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci
- Komentarz do VI kierunku – Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców
- Komentarz do VIII kierunku – Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia
Zestawienia bibliograficzne:
Zestawienie bibliograficzne do I kierunku realizacji polityki oświatowej państwa
Zestawienie bibliograficzne do II kierunku realizacji polityki oświatowej państwa
Zestawienie bibliograficzne do III kierunku realizacji polityki oświatowej państwa
Zestawienie bibliograficzne do IV kierunku realizacji polityki oświatowej państwa
Zestawienie bibliograficzne do V kierunku realizacji polityki oświatowej państwa
Zestawienie bibliograficzne do VI kierunku realizacji polityki oświatowej państwa
Zestawienie bibliograficzne do VIII kierunku realizacji polityki oświatowej państwa