Strony
- Biblioteka
- Ebookpoint BIBLIO
- Ferie z ZCDN-em
- Funkcje
- IBUK Libra
- Kierunki realizacji polityki oświatowej 2022/2023
- Konkursy przedmiotowe
- Konsultacje i doradztwo metodyczne
- Kontakt
- Mapa strony
- Nasza oferta
- O nas
- Oddziały Zamiejscowe ZCDN-u
- Oferta szkoleń
- Polityka cookies
- Polityka prywatności
- Prenumerata czasopism w formie elektronicznej
- Sierpniowe konferencje metodyczne
- Strona główna
- Wakacje z ZCDN-em
- Wnioski do pobrania
- Wspomaganie szkół i placówek oświatowych
- Wszystkie wpisy
- Zachodniopomorska Biblioteka Cyfrowa „Pomerania”
Aktualności
- „Sztuka średniowiecza” – lekcja otwarta historii
- #PoNichDziedziczę
- #PytamSprawdzamKlikam! Zaproszenie do współtworzenia publikacji
- Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego z roku 2022
- Bezpieczna szkoła – poradnik Ministerstwa Edukacji Narodowej
- Biblioteka Pedagogiczna otwarta dla uchodźców z Ukrainy/Pedagogical Library open to refugees from Ukraine
- Co jest ważniejsze na maturze: wiedza czy umiejętności?
- Czego nie wiemy o młodzieży, ale boimy się zapytać? Odpowiedzi szukaj w nowych „Refleksjach”
- Diagnoza potrzeb edukacyjnych 2023
- Dlaczego potrzebujemy edukacji medialnej? Zachęcamy do szukania odpowiedzi w nowym numerze „Refleksji”
- Dołącz do grona nauczycieli konsultantów
- Edukacja ekologiczna nad rzeką – niebieski korytarz Regi
- Edukacja przyrodnicza w przedszkolu – formy i metody aktywne
- Ferie z ZCDN-em 2023
- Gry i zabawy z przyborami nietypowymi
- Harmonogram części ustnej XIV Wojewódzkiego Konkursu Języków Obcych
- Herstorie. Inspirujące biografie kobiet w praktyce
- In memoriam. Wspomnienie o Mirosławie Krężlu (1958–2020)
- Inkluzja w edukacji? Przeczytaj nowy numer „Refleksji”!
- Inspiracje na wakacje 2022
- Jak nie dać się fake newsom i dezinformacji związanym z agresją na Ukrainę
- Jak rozmawiać z uczniami o wojnie?
- Jak uatrakcyjnić lekcje informatyki?
- Jestem wychowawcą – kompetentny praktyk w działaniu. Metaumiejętności nauczyciela
- Kalendarz adwentowy z zagadkami
- Konferencja „Szkolnictwo zawodowe warunkiem rozwoju regionu”
- Konferencja hybrydowa „Nowe fakty z wirusologii i immunologii”
- Konferencja hybrydowa „Przygotowanie do nauki czytania – praktyczne rozwiązania”
- Konferencja online: Stop patotreściom. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w czasie pandemii
- Lekcja otwarta: Jak uczyć o energii i energetyce jądrowej?
- LIV Konkurs Chemiczny – przedłużenie terminu nadsyłania zgłoszeń
- Mam ucznia z Ukrainy. 10 praktycznych wskazówek metodycznych do nauczania języka polskiego jako obcego
- Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – referent ds. administracyjnych
- Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – specjalista ds. informatycznych – administrator sieci
- Nowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023
- O wolności i solidarności – IX edycja Olimpiady Solidarności
- Obsługa interesantów w czasie pandemii
- Odszedł profesor Edward Włodarczyk
- Ogólnopolska akcja #ocochodziwszkole
- Organizacja pracy Oddziału w okresie wakacyjnym
- Podejmij z nami matematyczne wyzwanie!
- Polsko-ukraińskie spotkania nauczycieli/ Польсько-українські зустрічі вчителів
- Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli biologii
- Solidarni z Ukrainą: pomoc psychologiczna dla nauczycieli
- Teatr w szkole?
- Uroczystość podsumowania konkursów przedmiotowych
- W 40. rocznicę powstania NSZZ Solidarność – wystawa w Oddziale Zamiejscowym w Myśliborzu
- W kwietniu ZCDN zaświeci na niebiesko!
- Wydarzenia kulturalne dostępne online
- Wypowiedź twórcza na egzaminie ósmoklasisty
- XIV Wojewódzki Konkurs Języków Obcych
- Zaproszenie na uroczystość podsumowania konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych
- Zgłoszenia do bazy wolontariuszy – pomoc dla dzieci z Ukrainy
- Zmiana organizacji pracy ZCDN-u
- Zmiana organizacji pracy ZCDN-u w czasie ferii zimowych
- Zmiana terminu konferencji „Pomoc pedagogiczno-psychologiczna z COVIDEM w tle”
- Zwiększając możliwości – zmniejszamy dystans!
- Życzenia z okazji rozpoczynających się wakacji
- Życzenia z okazji rozpoczynających się wakacji
Aktualności BP
- „Czarny kot na białym śniegu”
- „Mrgła nad moczadłami”
- „Znajdziesz mnie w bibliotece”, czyli storywriting z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej – I półrocze 2021 r.
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej – II półrocze 2020 r.
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej 2019
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej I półrocze 2020
- Afazja
- Aplikacje online aktywizujące ucznia i umożliwiające pracę zespołów
- Bakterie, wirusy, immunologia
- Baśnie i legendy z całego świata
- BiblioLAB 2020 – relacja
- BiblioLAB 2021
- Biblioteka – świat w jednym miejscu
- Biblioteka poleca… komiksy!
- Biblioteka poleca… książki youtuberów!
- Cukry / cukrzyca
- Czytanie jako fundamentalna umiejętność kompetencji szkolnych na przykładzie symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania
- Depresja dzieci i młodzieży
- Depresje
- Dobry starter – co to jest i dlaczego jest tak ważny?
- Działania w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią
- Dziecko ze specjalnymi potrzebami w systemie edukacji w świetle prawa oświatowego
- Ebookpoint BIBLIO. Nowa multimedialna biblioteka cyfrowa
- Edukacja polonistyczna z wykorzystaniem metody tutoringu
- Edukacja włączająca. Specjalne potrzeby edukacyjne
- Edukacja włączająca. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole
- Funkcjonowanie grupy integracyjnej w przedszkolu
- Gry edukacyjne
- Grzyby i ich wpływ na organizm człowieka
- IBUK Libra – całodobowy dostęp do publikacji z różnych dziedzin
- IBUK Libra – cyfrowa biblioteka
- Igraszki matematyczne
- Indywidualizacja nauczania
- Informacja o częściowym ograniczeniu działalności ZCDN-u, Biblioteki Pedagogicznej, Oddziałów Zamiejscowych
- Jak przygotować ucznia do wejścia na rynek pracy?
- Jestem wychowawcą, czyli kompetentny praktyk w działaniu – Jak efektywnie współpracować z rodzicami
- Język obcy – kształtowanie kompetencji kluczowych
- Język polski w szkole średniej – metodyka nauczania
- Kącik biblioterapeutyczny
- Kierunek 1 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 2 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 3 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 4 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 5 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 6 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 7 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 8 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Komiks
- Komiks w teorii. Literatura przedmiotu
- Komiksy na Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia. Indywidulany Program Edukacyjno-Terapeutyczny
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU) i Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET)
- Książki na wakacje i nie tylko
- Matgames Room
- Metaumiejętności w zawodzie nauczyciela
- Metody i techniki aktywizujące w pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- Metody i techniki pracy z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole ogólnodostępnej
- Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- Migracja i uchodźcy
- Miłość i wojna
- Miniporadnik nauczania online
- Mózg
- Myślenie krytyczne
- Myślenie krytyczne
- Nauczanie zdalne – zestawienie bibliograficzne
- Noc Bibliotek 2020
- Noc Bibliotek 2020 – relacja
- Noc Bibliotek 2021
- Noc Bibliotek 2021 – relacja
- Noc Bibliotek 2021 – storywriting
- Noc Bibliotek 2022
- Nowości komiksowe w naszej bibliotece – jesień 2022
- Nowości komiksowe wydawnictwa Egmont
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2016
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2018
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2019
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2020
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2021
- Nowości w zbiorach – grudzień 2016
- Nowości w zbiorach – lipiec 2018
- Nowości w zbiorach – lipiec 2020
- Nowości w zbiorach – lipiec 2021
- Nowości w zbiorach – lipiec 2022
- Nowości w zbiorach – luty 2017
- Nowości w zbiorach – luty 2019
- Nowości w zbiorach – październik 2016
- Nowości w zbiorach – październik 2018
- Nowości w zbiorach – styczeń 2016
- Nowości w zbiorach – styczeń 2018
- Nowy IBUK Libra
- Obsługa czytelników Biblioteki Pedagogicznej w czasie pandemii
- Ocena zachowania na świadectwie szkolnym jako informacja dla rodziców i ucznia
- Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
- Ogólnopolski Tydzień Bibliotek – Kącik książki dziecięcej
- Origami na matematyce
- Oswoić konflikt
- Otwarcie Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej
- Polecamy książki o sensie życia
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Poza schematami w uczeniu i w szkolnych relacjach. Design thinking i ocenianie zachowania w edukacji zdalnej
- Praca z uczniem obcojęzycznym
- Praca z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Praca z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych – podstawy teoretyczne
- Prawa dziecka
- Promocja zdrowia, edukacja zdrowotna
- Przeciwdziałanie uzależnieniom – działania wychowawcy, nauczyciela i pedagoga szkolnego
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Przygotowanie do nauki czytania – praktyczne rozwiązania
- Przyprawy – dobry i zły wpływ na organizm
- Relacja z konferencji nauczycielek bibliotekarek z 9 marca 2023 roku w Świnoujściu
- Relacja z konferencji nauczycieli bibliotekarzy w Świnoujściu
- Relacja z konferencji: Cyfrowa różnorodność. Biblioteka w świecie technologii
- Rola nauczyciela
- Rozmowa i pisarką Ingą Iwasiów nie tylko o tym, dokąd może doprowadzić nas błądzenie pomiędzy bibliotecznymi regałami, ale także dlaczego ważna jest papierowa książka oraz biblioteki.
- Różne sposoby mnożenia i dzielenia
- Rozwijanie umiejętności logicznego i twórczego myślenia poprzez doświadczenia i eksperymenty
- Rozwój kompetencji społecznych uczniów
- Samospełniające się proroctwo i inne mechanizmy psychologiczne w postrzeganiu i ocenianiu zachowania uczniów w edukacji hybrydowe
- Schematy w rozwiązywaniu równań
- Słowa żyją. Najnowsze tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny
- Stanisław Lem
- Storytelling. Opowiedz swoją historię
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich 2022
- Światowy Dzień Owoców i Warzyw
- Szkoła i Przedszkole Promujące Zdrowie w praktyce szkolnej
- Tadeusz Różewicz
- TIK w nauczaniu języka polskiego
- Tworzenie sprawdzianów online ze znakami matematycznymi w formularzach Google
- Tydzień Bibliotek 2020 – edycja online
- Tydzień Bibliotek 2021
- Tydzień Bibliotek 2021 – relacja
- Tydzień Bibliotek 2021 – Storywriting
- Tydzień Bibliotek 2022 – relacja
- Tydzień Bibliotek 2022 – Storywriting
- Tydzień Bibliotek 2022 – storywriting (zaproszenie)
- Tydzień Bibliotek 2022 – wystawa wisząca
- Tydzień Czytania 2022
- VI Ogólnopolski Konkurs Wielka Liga Czytelników
- Warsztat pracy młodego nauczyciela wychowania fizycznego
- Wolontariat jako forma wychowania i profilaktyki
- Wsparcie psychologiczne dla uczniów szkoły podstawowej oraz dla pedagogów w czasie pandemii
- Wykorzystanie filmu w działaniach wychowawczych szkoły
- Wypalenie uczniów w sytuacji kryzysu
- Wypowiedź argumentacyjna na języku polskim
- Zaburzenia mowy u dzieci
- Zachodniopomorski BiblioLAB 2022
- Zadania i obowiązki dyrektora szkoły a ocena pracy dyrektora
- Zdalne nauczanie historii
- Znajdź lekturę pedagogiczną w bibliotece, czyli Kącik książki pedagogicznej i psychologicznej
Biblioteka
- „Czarny kot na białym śniegu”
- „Mrgła nad moczadłami”
- „Znajdziesz mnie w bibliotece”, czyli storywriting z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej – I półrocze 2021 r.
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej – II półrocze 2020 r.
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej 2019
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej I półrocze 2020
- Afazja
- Aplikacje online aktywizujące ucznia i umożliwiające pracę zespołów
- Bakterie, wirusy, immunologia
- Baśnie i legendy z całego świata
- BiblioLAB 2020 – relacja
- BiblioLAB 2021
- Biblioteka – świat w jednym miejscu
- Biblioteka poleca… komiksy!
- Biblioteka poleca… książki youtuberów!
- Cukry / cukrzyca
- Czytanie jako fundamentalna umiejętność kompetencji szkolnych na przykładzie symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania
- Depresja dzieci i młodzieży
- Depresje
- Dobry starter – co to jest i dlaczego jest tak ważny?
- Działania w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią
- Dziecko ze specjalnymi potrzebami w systemie edukacji w świetle prawa oświatowego
- Ebookpoint BIBLIO. Nowa multimedialna biblioteka cyfrowa
- Edukacja polonistyczna z wykorzystaniem metody tutoringu
- Edukacja włączająca. Specjalne potrzeby edukacyjne
- Edukacja włączająca. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole
- Funkcjonowanie grupy integracyjnej w przedszkolu
- Gry edukacyjne
- Grzyby i ich wpływ na organizm człowieka
- IBUK Libra – całodobowy dostęp do publikacji z różnych dziedzin
- IBUK Libra – cyfrowa biblioteka
- Igraszki matematyczne
- Indywidualizacja nauczania
- Informacja o częściowym ograniczeniu działalności ZCDN-u, Biblioteki Pedagogicznej, Oddziałów Zamiejscowych
- Jak przygotować ucznia do wejścia na rynek pracy?
- Jestem wychowawcą, czyli kompetentny praktyk w działaniu – Jak efektywnie współpracować z rodzicami
- Język obcy – kształtowanie kompetencji kluczowych
- Język polski w szkole średniej – metodyka nauczania
- Kącik biblioterapeutyczny
- Kierunek 1 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 2 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 3 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 4 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 5 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 6 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 7 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 8 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Komiks
- Komiks w teorii. Literatura przedmiotu
- Komiksy na Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia. Indywidulany Program Edukacyjno-Terapeutyczny
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU) i Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET)
- Książki na wakacje i nie tylko
- Matgames Room
- Metaumiejętności w zawodzie nauczyciela
- Metody i techniki aktywizujące w pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- Metody i techniki pracy z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole ogólnodostępnej
- Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- Migracja i uchodźcy
- Miłość i wojna
- Miniporadnik nauczania online
- Mózg
- Myślenie krytyczne
- Myślenie krytyczne
- Nauczanie zdalne – zestawienie bibliograficzne
- Noc Bibliotek 2020
- Noc Bibliotek 2020 – relacja
- Noc Bibliotek 2021
- Noc Bibliotek 2021 – relacja
- Noc Bibliotek 2021 – storywriting
- Noc Bibliotek 2022
- Nowości komiksowe w naszej bibliotece – jesień 2022
- Nowości komiksowe wydawnictwa Egmont
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2016
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2018
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2019
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2020
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2021
- Nowości w zbiorach – grudzień 2016
- Nowości w zbiorach – lipiec 2018
- Nowości w zbiorach – lipiec 2020
- Nowości w zbiorach – lipiec 2021
- Nowości w zbiorach – lipiec 2022
- Nowości w zbiorach – luty 2017
- Nowości w zbiorach – luty 2019
- Nowości w zbiorach – październik 2016
- Nowości w zbiorach – październik 2018
- Nowości w zbiorach – styczeń 2016
- Nowości w zbiorach – styczeń 2018
- Nowy IBUK Libra
- Obsługa czytelników Biblioteki Pedagogicznej w czasie pandemii
- Ocena zachowania na świadectwie szkolnym jako informacja dla rodziców i ucznia
- Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
- Ogólnopolski Tydzień Bibliotek – Kącik książki dziecięcej
- Origami na matematyce
- Oswoić konflikt
- Otwarcie Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej
- Polecamy książki o sensie życia
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Poza schematami w uczeniu i w szkolnych relacjach. Design thinking i ocenianie zachowania w edukacji zdalnej
- Praca z uczniem obcojęzycznym
- Praca z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Praca z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych – podstawy teoretyczne
- Prawa dziecka
- Promocja zdrowia, edukacja zdrowotna
- Przeciwdziałanie uzależnieniom – działania wychowawcy, nauczyciela i pedagoga szkolnego
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Przygotowanie do nauki czytania – praktyczne rozwiązania
- Przyprawy – dobry i zły wpływ na organizm
- Relacja z konferencji nauczycielek bibliotekarek z 9 marca 2023 roku w Świnoujściu
- Relacja z konferencji nauczycieli bibliotekarzy w Świnoujściu
- Relacja z konferencji: Cyfrowa różnorodność. Biblioteka w świecie technologii
- Rola nauczyciela
- Rozmowa i pisarką Ingą Iwasiów nie tylko o tym, dokąd może doprowadzić nas błądzenie pomiędzy bibliotecznymi regałami, ale także dlaczego ważna jest papierowa książka oraz biblioteki.
- Różne sposoby mnożenia i dzielenia
- Rozwijanie umiejętności logicznego i twórczego myślenia poprzez doświadczenia i eksperymenty
- Rozwój kompetencji społecznych uczniów
- Samospełniające się proroctwo i inne mechanizmy psychologiczne w postrzeganiu i ocenianiu zachowania uczniów w edukacji hybrydowe
- Schematy w rozwiązywaniu równań
- Słowa żyją. Najnowsze tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny
- Stanisław Lem
- Storytelling. Opowiedz swoją historię
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich 2022
- Światowy Dzień Owoców i Warzyw
- Szkoła i Przedszkole Promujące Zdrowie w praktyce szkolnej
- Tadeusz Różewicz
- TIK w nauczaniu języka polskiego
- Tworzenie sprawdzianów online ze znakami matematycznymi w formularzach Google
- Tydzień Bibliotek 2020 – edycja online
- Tydzień Bibliotek 2021
- Tydzień Bibliotek 2021 – relacja
- Tydzień Bibliotek 2021 – Storywriting
- Tydzień Bibliotek 2022 – relacja
- Tydzień Bibliotek 2022 – Storywriting
- Tydzień Bibliotek 2022 – storywriting (zaproszenie)
- Tydzień Bibliotek 2022 – wystawa wisząca
- Tydzień Czytania 2022
- VI Ogólnopolski Konkurs Wielka Liga Czytelników
- Warsztat pracy młodego nauczyciela wychowania fizycznego
- Wolontariat jako forma wychowania i profilaktyki
- Wsparcie psychologiczne dla uczniów szkoły podstawowej oraz dla pedagogów w czasie pandemii
- Wykorzystanie filmu w działaniach wychowawczych szkoły
- Wypalenie uczniów w sytuacji kryzysu
- Wypowiedź argumentacyjna na języku polskim
- Zaburzenia mowy u dzieci
- Zachodniopomorski BiblioLAB 2022
- Zadania i obowiązki dyrektora szkoły a ocena pracy dyrektora
- Zdalne nauczanie historii
- Znajdź lekturę pedagogiczną w bibliotece, czyli Kącik książki pedagogicznej i psychologicznej
Biblioteka poleca
- Baśnie i legendy z całego świata
- Biblioteka – świat w jednym miejscu
- Biblioteka poleca… komiksy!
- Biblioteka poleca… książki youtuberów!
- Kącik biblioterapeutyczny
- Komiks w teorii. Literatura przedmiotu
- Komiksy na Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych
- Książki na wakacje i nie tylko
- Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- Miłość i wojna
- Nowości komiksowe w naszej bibliotece – jesień 2022
- Nowości komiksowe wydawnictwa Egmont
- Ogólnopolski Tydzień Bibliotek – Kącik książki dziecięcej
- Polecamy książki o sensie życia
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
Informacje oświatowe
- „Atomy wiedzy”. Wyjazdowe szkolenie dla nauczycieli fizyki i chemii w Genewie
- „Nawigacja w każdą pogodę” – bezpłatny program profilaktyczny
- „Przystań w Sieci” – ogólnopolski projekt edukacyjny w zakresie bezpieczeństwa w internecie
- „Zawodowiec Roku 2022” – konkurs dla nauczycieli
- Bazy z ofertami pracy dla nauczycieli
- Bezpłatny dostęp do materiałów edukacyjnych Skriware Academy
- Biznes i zarządzanie – webinar informacyjny
- Decyzja w sprawie zawieszenia nauki stacjonarnej
- Decyzja w sprawie zawieszenia nauki stacjonarnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- Dodatkowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Druga edycja szkolenia e-learningowego „Ruch i zdrowe żywienie w szkole”
- Działania w zakresie przyjmowania dzieci i młodzieży z Ukrainy do polskich szkół
- Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19
- Edukacja w zasięgu ręki
- Etapy wdrażania reformy – przypomnienie
- Ferie zimowe 2021
- Finansowanie zadań oświatowych – projekt ustawy
- Harmonogram egzaminów w 2019 roku
- Harmonogram egzaminów w 2020 roku
- Harmonogram egzaminów w 2020 roku
- Harmonogram egzaminów zewnętrznych w 2021 roku
- Harmonogram powrotu uczniów do szkół
- II edycja konkursu „Dobry Obywatel”
- Informacja dla pracowników szkolnictwa branżowego
- Informacje Centralnej Komisji Egzaminacyjnej o egzaminach ósmoklasisty oraz maturalnym
- Informatory o egzaminie maturalnym w Formule 2023
- Internet we wszystkich szkołach!
- Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje MEiN-u
- Jak uczyć (się) w epoce cyfrowej | TechKlub Szczecin
- Jak uczyć zdalnie? Webinarium Centrum Edukacji Obywatelskiej
- Kampania społeczna Biblioteka Przedszkolaka
- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019
- Kolejny projekt MEN-u skierowany do konsultacji
- Konferencja naukowa „Edukacja przed, podczas i po pandemii”
- Konkurs „Poszukiwacze smaków”
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia. Indywidulany Program Edukacyjno-Terapeutyczny
- Kryteria podziału rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2017
- List Minister Edukacji Narodowej do dyrektorów szkół, nauczycieli i pracowników oświaty
- List ministra edukacji i nauki do dyrektorów szkół, nauczycieli i uczniów
- List Ministra Edukacji i Nauki na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022
- Listy Minister Edukacji Narodowej
- Listy otwarte Minister Edukacji Narodowej
- Materiały dotyczące depresji
- Matura 2023 – informacja dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
- Matura 2023 z języka polskiego. Materiały informacyjno-szkoleniowe CKE
- Międzynarodowa konferencja edukacyjna: Emocje i historia. Jak rozmawiać w szkole na trudne tematy
- Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
- Nowa podstawa programowa
- Nowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia podpisana
- Nowa podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Nowa ustawa o medycynie szkolnej
- Nowe wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- Nowe zawody w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego
- Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
- Nowelizacja ustawy o Systemie Informacji Oświatowej
- Nowy harmonogram egzaminów i rekrutacji
- Nowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021
- Nowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023
- Nowy portal MEN-u o reformie oświatowej
- O wolności i solidarności – IX edycja Olimpiady Solidarności
- Oddziały i szkoły sportowe
- Organizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – działania MEN-u skierowane do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami
- Organizacja publicznych szkół i przedszkoli
- Pliki źródłowe podręczników Nasz Elementarz i Nasza Szkoła
- Podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023
- Podział subwencji oświatowej
- Postępowanie rekrutacyjne dla absolwentów gimnazjum
- Powrót do nauki zdalnej
- Program „Generacja V4” – edycja jesienna
- Program stypendialno-rozwojowy „Klasa”
- Projekt „Regionalna Akademia Dzieci i Młodzieży” – Platforma Usług Specjalistycznych
- Projekt nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych
- Projekt rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach skierowany do konsultacji
- Projekty rozporządzeń
- Przedłużenie nauki zdalnej
- Q&A Matura 2023 – webinarium PWN
- Raport NIK o kształceniu uczniów z niepełnosprawnościami
- Realizacja podstawy programowej z wychowania fizycznego
- Regulacje prawne dotyczące przeprowadzania egzaminów w 2020 roku
- Rekomendacje MEN-u dotyczące wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rola publicznych placówek doskonalenia nauczycieli w reformie oświaty
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
- Rozporządzenie o dopuszczaniu do użytku szkolnego podręczników
- Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego
- Rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania
- Rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej
- Rozporządzenie w sprawie zmiany wymagań egzaminacyjnych
- Rozporządzenie ws. postępowania rekrutacyjnego
- Rusza rządowy projekt „Aktywna tablica”
- Rządowy program „Aktywna tablica”
- Rządowy program „Wyprawka szkolna”
- Szkolenia e-learningowe „Edukacja zdrowotna w szkole. II edycja”
- Terminy postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2021/2022
- Ułatwienia w procesie edukacji dzieci i młodzieży z Ukrainy
- Umiejętności cyfrowe uczniów i nauczycieli
- Uniwersytet Szczeciński zaprasza maturzystów na konsultacje z doradcami
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci
- Wprowadzenie nauki zdalnej w klasach V–VIII szkół podstawowych oraz w szkołach ponadpodstawowych
- Wydawanie orzeczeń i opinii
- Wymagania egzaminacyjne obowiązujące na egzaminie maturalnym w roku 2023 i 2024
- Wytyczne dla szkół podstawowych dotyczące powrotu do pracy stacjonarnej klas I–III
- Wytyczne dotyczące organizacji zajęć w warunkach epidemii w roku szkolnym 2021/2022
- Wytyczne MEN, GIS i MZ dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży
- Zachodniopomorskie Dni Dziedzictwa 2022 w ZCDN-ie
- Zaproszenie do udziału w konferencji „Ekonomia społeczna dla szkół”
- Zaproszenie do udziału w programie „Leśna szkoła z klimatem”
- Zaproszenie do udziału w projekcie „Profilaktyka zintegrowana w każdą pogodę”
- Zasady funkcjonowania szkół i placówek od 19 kwietnia
- Zasady organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w latach 2021–2023
- Zasady przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie
- Zasoby cyfrowe dla nauczycieli
- Zespół do spraw wdrażania reformy edukacji
- Zmiana nazwy resortu edukacji
- Zmiana w podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021
- Zmiany na egzaminie maturalnym z języka polskiego
- Zmiany na egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym w 2021 r.
- Zmiany w Karcie Nauczyciela
- Zmiany w podstawie programowej wychowania fizycznego – konsultacje
- Zmiany w podstawie programowej
Inicjatywy dla nauczycieli
- „Atomy wiedzy”. Wyjazdowe szkolenie dla nauczycieli fizyki i chemii w Genewie
- „Nawigacja w każdą pogodę” – bezpłatny program profilaktyczny
- „Zawodowiec Roku 2022” – konkurs dla nauczycieli
- Bezpłatny dostęp do materiałów edukacyjnych Skriware Academy
- Biznes i zarządzanie – webinar informacyjny
- Druga edycja szkolenia e-learningowego „Ruch i zdrowe żywienie w szkole”
- II edycja konkursu „Dobry Obywatel”
- Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje MEiN-u
- Kampania społeczna Biblioteka Przedszkolaka
- Konkurs „Poszukiwacze smaków”
- Materiały dotyczące depresji
- Międzynarodowa konferencja edukacyjna: Emocje i historia. Jak rozmawiać w szkole na trudne tematy
- Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
- O wolności i solidarności – IX edycja Olimpiady Solidarności
- Program „Generacja V4” – edycja jesienna
- Program stypendialno-rozwojowy „Klasa”
- Projekt „Regionalna Akademia Dzieci i Młodzieży” – Platforma Usług Specjalistycznych
- Rządowy program „Aktywna tablica”
- Uniwersytet Szczeciński zaprasza maturzystów na konsultacje z doradcami
- Zachodniopomorskie Dni Dziedzictwa 2022 w ZCDN-ie
- Zaproszenie do udziału w konferencji „Ekonomia społeczna dla szkół”
- Zaproszenie do udziału w programie „Leśna szkoła z klimatem”
- Zaproszenie do udziału w projekcie „Profilaktyka zintegrowana w każdą pogodę”
Kategoria domyślna
- Deklaracja dostępności
- Dlaczego pedagogika jest mobilna? Żeby się dowiedzieć, warto sięgnąć po „Refleksje”!
- Konferencja „Szkolnictwo zawodowe warunkiem rozwoju regionu”
- Konferencja hybrydowa „Przygotowanie do nauki czytania – praktyczne rozwiązania”
- Media to przyszłość edukacji. Polecamy najnowszy numer „Refleksji”!
- Metody aktywizujące na języku polskim
- Rusza kolejna edycja konkursów przedmiotowych
Materiały dla nauczycieli
- „Człowiek uwikłany w cywilizację” – karty pracy
- „Nowoczesna Szkoła” – materiały pokonferencyjne
- Zasoby edukacyjne online – biologia i promocja zdrowia">Zasoby edukacyjne online – biologia i promocja zdrowia
- Zasoby edukacyjne online – języki obce">Zasoby edukacyjne online – języki obce
- Zasoby edukacyjne online – plastyka">Zasoby edukacyjne online – plastyka
- Aktywność fizyczna jako forma przeciwdziałania uzależnieniom
- Analiza wyników egzaminów zewnętrznych. Języki obce.
- Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego – kwiecień 2019
- Awans zawodowy nauczyciela
- Badawcze terenowe zadania domowe z geografii
- Błędy z języka polskiego w pracach egzaminacyjnych – ósmoklasisty, maturalnych
- Chemia w szkole podstawowej: Badanie właściwości cukrów (sacharydów)
- Cwane rachunki
- Cykl scenariuszy – lekcje z Marią Skłodowską-Curie
- Czytać, przeczytać, odczytać – trudna sztuka czytania.
- Czytanie fundamentem edukacji. Definicja, aspekty, doskonalenie
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 18. Kompendium wiedzy o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym i technikum. Zakres podstawowy – część I
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 19. Wiedza o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym i technikum
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 20. Kompendium wiedzy o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym i technikum. Zakres podstawowy – część II
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 21. Przewodnik wychowawcy. Sztuka dobrego życia
- Edukacja polonistyczna z wykorzystaniem metody tutoringu
- Edukacja przyrodnicza w przedszkolu – formy i metody pracy
- Edukacja regionalna, patriotyczna w przedszkolu
- Edukacja włączająca
- Edukacja włączająca. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Eksperymenty astronomiczne i fizyczne a kształcenie kompetencji kluczowych
- Funkcja liniowa i wielomiany – testy
- Historia i Teraźniejszość – przydatne materiały
- Informator o zasobach przydatnych w realizacji wybranych treści nauczania podstawy programowej przedmiotu historia i teraźniejszość
- Instrukcja EclipseCrossword
- Jak wykonać wirtualny pokój zagadek? Czyli kilka słów o programie OneNote 2016.
- Jakie są produkty reakcji soli z kwasami? – karta pracy
- Jakie są produkty reakcji soli z kwasami? – karta pracy
- Karta pracy: Dyfuzja/konwekcja
- Karta Pracy. Jak Zachować Zdrowie?
- Karta pracy. Obserwacja pióra ptaka
- Karty doświadczeń z zakresu fizyki
- Karty pracy – biologia
- Karty pracy na potrzeby pracowni biologicznej i zajęć w terenie
- Karty pracy z edukacji biologicznej, ekologicznej i zdrowotnej
- Koła i okręgi
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli języka polskiego w szkole ponadpodstawowej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli matematyki w szkole podstawowej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli matematyki w szkołach ponadpodstawowych
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
- Konstruowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
- Konstruowanie WOPFU i IPET
- Krzysztof Kamil Baczyński patronem roku 2021
- Kształcenie kompetencji kluczowych uczniów poprzez eksperymenty astronomiczne i fizyczne
- Kwiecień miesiącem autyzmu
- Lektury z pomysłem. „Charlie i fabryka czekolady” Roalda Dahla – lektura dodatkowa
- Materiał ćwiczeniowy z warsztatów: Retoryka w szkole podstawowej z elementami wiązek zadań
- Materiały edukacyjne przydatne w komunikacji oraz udzielaniu pomocy uchodźcom z Ukrainy
- Materiały uzupełniające dla uczestników konferencji „Różnorodność w szkole. Rola nauczyciela w edukacji międzykulturowej” z dnia 2 lutego 2021 roku.
- Materiały z konferencji „Gorączka belferskiej nocy”
- Materiały z konferencji „Nowa kultura szkoły oraz wzbogacanie procesów edukacyjnych o narzędzia i zasoby cyfrowe” z dnia 27 listopada 2020 r.
- Materiały z konferencji „Tydzień Mózgu w ZCDN-ie”
- Materiały z konferencji metodycznej poprzedzającej rok szkolny 2021/2022 dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Materiały z konferencji: Obchody Światowego Dnia Zdrowia w 2021 roku, zarządzenie stresem i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
- Materiały z sierpniowej konferencji metodycznej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
- Materiały z sierpniowych konferencji metodycznych dla polonistów
- Matura 2023 – język polski
- Matura z matematyki 2023
- Metody aktywizujące na lekcjach języka polskiego
- Metody nauczania/uczenia się słownictwa w językach obcych
- Myślenie krytyczne w edukacji — materiały dla nauczycieli
- Nauczanie doświadczalne – rola centrów nauki w edukacji pozaformalnej
- Nauczyciel Alternatywny
- Nauka przedmiotów przyrodniczych oparta na doświadczeniach – interdyscyplinarność i kształcenie umiejętności kluczowych
- Nowy przedmiot – nowe wyzwania: historia i teraźniejszość
- O trudnej sztuce pisania. Pisanie w podstawie programowej, składniki sztuki pisania, przegląd metod doskonalących umiejętność pisania
- Obserwacje w terenie w praktyce szkolnej
- Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego (i nie tylko)
- Ocenianie w edukacji zdalnej
- Organizacja kształcenia zawodowego na odległość
- Organizacja pracy zdalnej
- Padlet – wykorzystanie wirtualnej tablicy w pracy nauczyciela
- Plan działania (procedura postępowania) w przypadku dostarczenia przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
- Podstawa programowa a wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego z języka polskiego na rok 2021. Zmiany w egzaminie maturalnym
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i sposoby jej dokumentowania na pierwszym etapie kształcenia
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Prezentacja z konferencji metodycznej dla nauczycieli języka polskiego w szkołach podstawowych poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
- Prezentacja z konferencji metodycznej dla nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
- Prezentacja z sierpniowej konferencji metodycznej dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Prezentacja z sierpniowej konferencji metodycznej dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie
- Program realizacji doradztwa zawodowego w szkole
- Prokrastynacja – jak robić, żeby nie zrobić? Perspektywa ucznia i nauczyciela
- Przedszkole po ciężkim roku pracy z nowymi wyzwaniami
- Przykładowe wyposażenie pracowni biologicznej
- Redagowanie listu oficjalnego na lekcjach języka polskiego
- Rekomendowane metody nauczania do realizacji podstawy programowej z wiedzy o społeczeństwie
- Relacja z konferencji „Środowiskowe zagrożenia zdrowia w edukacji szkolnej”
- Rewalidacja poprzez zajęcia plastyczne
- Rok temu o tej samej porze, czyli czego o przejściu na nauczanie zdalne dowiedzieliśmy się z projektu „Rethinking Education – Zmieniamy Edukację”
- Rola i zadania opiekuna stażu
- Scenariusz lekcji „Wąż faraona”
- Scenariusz lekcji matematyki na stojąco: 4 x 4
- Scenariusz zajęć: „Poznajemy postać Marszałka
- Scenariusze i karty pracy dla przedmiotu biologia opracowane we współpracy z LOP-em
- Scenariusze zajęć biblioterapeutycznych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
- Schematy w rozwiązywaniu równań
- Spotkania w drodze, czyli pociąg do polskiego
- Storytelling – w świecie zaprojektowanych opowieści
- Szkoła po… Konferencja dla nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych
- Szkoła po… Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2021/2022 dla nauczycieli kształcenia specjalnego
- Szybcy i wściekli – nauczyciele w„internetach”
- TIK w nauczaniu języka polskiego oraz innych przedmiotów
- Uczenie do analizy i interpretacji utworu literackiego
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 4)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 5)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 6)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 7)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 8)
- Warsztat pracy młodego nauczyciela wychowania fizycznego
- WEBEX. Nowe doświadczenia w nauczaniu chemii na odległość
- Wiersz i dialog
- Wirtualny pokój zagadek: formularze Google i Microsoft
- Witryny internetowe wspomagające pracę nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Witryny internetowe wspomagające pracę nauczycieli techniki i wychowania komunikacyjnego
- Właściwości gleby i jej ochrona
- Wolontariat jako forma wychowania i profilaktyki
- Wskazówki do pracy z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Współpraca z rodzicami w warunkach pracy zdalnej
- Wypowiedź argumentacyjna na lekcjach języka polskiego
- Wypowiedź argumentacyjna. Wnioski ze sprawdzania rozprawek maturalnych
- Zadania z biologii do arkusza ósmoklasisty
- Zadania z biologii do arkusza ósmoklasisty. Część 2
- Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
- Zanim powstała Polska
- Zasoby cyfrowe Biblioteki Pedagogicznej #cyfrowapedagogiczna
- Zasoby edukacyjne – przyroda, część druga
- Zasoby edukacyjne online – doradztwo zawodowe
- Zasoby edukacyjne online – edukacja obywatelska
- Zasoby edukacyjne online – etyka
- Zasoby edukacyjne online – geografia
- Zasoby edukacyjne online – język polski (szkoła podstawowa)
- Zasoby edukacyjne online – kształcenie specjalne
- Zasoby edukacyjne online – matematyka
- Zasoby edukacyjne online – muzyka
- Zasoby edukacyjne online – przyroda
- Zasoby edukacyjne online – wychowanie przedszkolne
- Zestaw doświadczeń chemicznych zalecanych do wykonania samodzielnie przez uczniów
- Zmiany w przedszkolu – prezentacja z konferencji metodycznej poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
- Zmiany w szkole – prezentacja z konferencji metodycznej poprzedzającej rok szkolny 2022/2023 dla nauczycieli kształcenia specjalnego
- Zmiany w szkole. Prezentacja z konferencji poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
Materiały do pobrania
- „Człowiek uwikłany w cywilizację” – karty pracy
- „Nowoczesna Szkoła” – materiały pokonferencyjne
- Aktywność fizyczna jako forma przeciwdziałania uzależnieniom
- Analiza wyników egzaminów zewnętrznych. Języki obce.
- Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego – kwiecień 2019
- Awans zawodowy nauczyciela
- Badawcze terenowe zadania domowe z geografii
- Błędy z języka polskiego w pracach egzaminacyjnych – ósmoklasisty, maturalnych
- Cwane rachunki
- Cykl scenariuszy – lekcje z Marią Skłodowską-Curie
- Czytać, przeczytać, odczytać – trudna sztuka czytania.
- Czytanie fundamentem edukacji. Definicja, aspekty, doskonalenie
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 18. Kompendium wiedzy o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym i technikum. Zakres podstawowy – część I
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 19. Wiedza o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym i technikum
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 20. Kompendium wiedzy o społeczeństwie w liceum ogólnokształcącym i technikum. Zakres podstawowy – część II
- Edukacja obywatelska – Zeszyt 21. Przewodnik wychowawcy. Sztuka dobrego życia
- Edukacja przyrodnicza w przedszkolu – formy i metody pracy
- Edukacja regionalna, patriotyczna w przedszkolu
- Edukacja włączająca
- Funkcja liniowa i wielomiany – testy
- Informator o zasobach przydatnych w realizacji wybranych treści nauczania podstawy programowej przedmiotu historia i teraźniejszość
- Instrukcja EclipseCrossword
- Jak wykonać wirtualny pokój zagadek? Czyli kilka słów o programie OneNote 2016.
- Jakie są produkty reakcji soli z kwasami? – karta pracy
- Karta pracy: Dyfuzja/konwekcja
- Karty doświadczeń z zakresu fizyki
- Karty pracy – biologia
- Karty pracy z edukacji biologicznej, ekologicznej i zdrowotnej
- Koła i okręgi
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli języka polskiego w szkole ponadpodstawowej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli matematyki w szkole podstawowej
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli matematyki w szkołach ponadpodstawowych
- Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
- Konstruowanie WOPFU i IPET
- Krzysztof Kamil Baczyński patronem roku 2021
- Kształcenie kompetencji kluczowych uczniów poprzez eksperymenty astronomiczne i fizyczne
- Kwiecień miesiącem autyzmu
- Lektury z pomysłem. „Charlie i fabryka czekolady” Roalda Dahla – lektura dodatkowa
- Materiał ćwiczeniowy z warsztatów: Retoryka w szkole podstawowej z elementami wiązek zadań
- Materiały edukacyjne przydatne w komunikacji oraz udzielaniu pomocy uchodźcom z Ukrainy
- Materiały uzupełniające dla uczestników konferencji „Różnorodność w szkole. Rola nauczyciela w edukacji międzykulturowej” z dnia 2 lutego 2021 roku.
- Materiały z konferencji „Gorączka belferskiej nocy”
- Materiały z konferencji „Nowa kultura szkoły oraz wzbogacanie procesów edukacyjnych o narzędzia i zasoby cyfrowe” z dnia 27 listopada 2020 r.
- Materiały z konferencji „Tydzień Mózgu w ZCDN-ie”
- Materiały z konferencji metodycznej poprzedzającej rok szkolny 2021/2022 dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Materiały z konferencji: Obchody Światowego Dnia Zdrowia w 2021 roku, zarządzenie stresem i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
- Materiały z sierpniowej konferencji metodycznej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
- Materiały z sierpniowych konferencji metodycznych dla polonistów
- Matura 2023 – język polski
- Matura z matematyki 2023
- Metody aktywizujące na lekcjach języka polskiego
- Metody nauczania/uczenia się słownictwa w językach obcych
- Myślenie krytyczne w edukacji — materiały dla nauczycieli
- Nauczanie doświadczalne – rola centrów nauki w edukacji pozaformalnej
- Nauka przedmiotów przyrodniczych oparta na doświadczeniach – interdyscyplinarność i kształcenie umiejętności kluczowych
- Nowy przedmiot – nowe wyzwania: historia i teraźniejszość
- O trudnej sztuce pisania. Pisanie w podstawie programowej, składniki sztuki pisania, przegląd metod doskonalących umiejętność pisania
- Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego (i nie tylko)
- Ocenianie w edukacji zdalnej
- Organizacja pracy zdalnej
- Plan działania (procedura postępowania) w przypadku dostarczenia przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
- Podstawa programowa a wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego z języka polskiego na rok 2021. Zmiany w egzaminie maturalnym
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i sposoby jej dokumentowania na pierwszym etapie kształcenia
- Prezentacja z konferencji metodycznej dla nauczycieli języka polskiego w szkołach podstawowych poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
- Prezentacja z konferencji metodycznej dla nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
- Prezentacja z sierpniowej konferencji metodycznej dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Prezentacja z sierpniowej konferencji metodycznej dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie
- Program realizacji doradztwa zawodowego w szkole
- Prokrastynacja – jak robić, żeby nie zrobić? Perspektywa ucznia i nauczyciela
- Przedszkole po ciężkim roku pracy z nowymi wyzwaniami
- Przykładowe wyposażenie pracowni biologicznej
- Redagowanie listu oficjalnego na lekcjach języka polskiego
- Rekomendowane metody nauczania do realizacji podstawy programowej z wiedzy o społeczeństwie
- Relacja z konferencji „Środowiskowe zagrożenia zdrowia w edukacji szkolnej”
- Rewalidacja poprzez zajęcia plastyczne
- Rola i zadania opiekuna stażu
- Scenariusz lekcji „Wąż faraona”
- Scenariusz lekcji matematyki na stojąco: 4 x 4
- Scenariusz zajęć: „Poznajemy postać Marszałka
- Scenariusze i karty pracy dla przedmiotu biologia opracowane we współpracy z LOP-em
- Scenariusze zajęć biblioterapeutycznych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
- Spotkania w drodze, czyli pociąg do polskiego
- Storytelling – w świecie zaprojektowanych opowieści
- Szkoła po… Konferencja dla nauczycieli języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych
- Szkoła po… Konferencja metodyczna poprzedzająca rok szkolny 2021/2022 dla nauczycieli kształcenia specjalnego
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 4)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 5)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 6)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 7)
- UPS! Ukraińsko-polski słowniczek (matematyka, klasa 8)
- Warsztat pracy młodego nauczyciela wychowania fizycznego
- WEBEX. Nowe doświadczenia w nauczaniu chemii na odległość
- Wiersz i dialog
- Wirtualny pokój zagadek: formularze Google i Microsoft
- Witryny internetowe wspomagające pracę nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Witryny internetowe wspomagające pracę nauczycieli techniki i wychowania komunikacyjnego
- Właściwości gleby i jej ochrona
- Współpraca z rodzicami w warunkach pracy zdalnej
- Wypowiedź argumentacyjna. Wnioski ze sprawdzania rozprawek maturalnych
- Zadania z biologii do arkusza ósmoklasisty
- Zadania z biologii do arkusza ósmoklasisty. Część 2
- Zasoby cyfrowe Biblioteki Pedagogicznej #cyfrowapedagogiczna
- Zasoby edukacyjne online – edukacja obywatelska
- Zestaw doświadczeń chemicznych zalecanych do wykonania samodzielnie przez uczniów
- Zmiany w przedszkolu – prezentacja z konferencji metodycznej poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
- Zmiany w szkole – prezentacja z konferencji metodycznej poprzedzającej rok szkolny 2022/2023 dla nauczycieli kształcenia specjalnego
- Zmiany w szkole. Prezentacja z konferencji poprzedzającej rok szkolny 2022/2023
Nowości w zbiorach
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej – I półrocze 2021 r.
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej – II półrocze 2020 r.
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej 2019
- Adnotowany biuletyn nabytków Biblioteki Pedagogicznej I półrocze 2020
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2016
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2018
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2019
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2020
- Nowości w zbiorach – czerwiec 2021
- Nowości w zbiorach – grudzień 2016
- Nowości w zbiorach – lipiec 2018
- Nowości w zbiorach – lipiec 2020
- Nowości w zbiorach – lipiec 2021
- Nowości w zbiorach – lipiec 2022
- Nowości w zbiorach – luty 2017
- Nowości w zbiorach – luty 2019
- Nowości w zbiorach – październik 2016
- Nowości w zbiorach – październik 2018
- Nowości w zbiorach – styczeń 2016
- Nowości w zbiorach – styczeń 2018
Podcasty ZCDN-u
- „Gry edukacyjne – sposobem na zaangażowanie ucznia”
- „Nasłuch pedagogiczny” – cykl podcastów
- „Wszyscy mu coś zawdzięczamy”. O twórczości Tadeusza Różewicza w setną rocznicę urodzin
- Czy będziemy „eksportować” nauczycieli? Rozmowa z Markiem Byczkowskim
- Dlaczego nauczyciele odchodzą ze szkół? Rozmowa z Dariuszem Martynowiczem
- Dlaczego oceny nie mają znaczenia? Rozmowa z dr Marzeną Żylińską
- Jak (nie) rozmawiać o edukacji? Rozmowa z prof. Romanem Leppertem
- Jak (nie) uczyć historii? Rozmowa z Agnieszką Jankowiak-Maik
- Nasłuch pedagogiczny: Doświadczenie niedoświadczalnego – rzeczywistość wirtualna w szkole
- Nasłuch pedagogiczny: Komiks w edukacji.
- Nasłuch pedagogiczny: Literacki Szczecin i edukacja regionalna
- Nauczyciel jako przewodnik. O roli pedagoga we współczesnej szkole
- O prawach dziecka
- Odcinek XVII: Historia i biografia
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek II
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek III
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek IV
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek IX
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek V
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek VI
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek VII
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek VIII
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek X
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XI
- Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XIX. O zasadach bezpiecznego poruszania się w Sieci
- Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XVI
- Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XVIII. Czy Inny zawsze musi być obcy?
- Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XX. O bibliotece, książce i czytaniu
- Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XXI. Sztuka i edukacja
- Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XXII. Co wolontariat ma wspólnego z edukacją?
- Szkoła jednak (nie) dla wszystkich? Rozmowa z Karolem Pietrzykiem
Prawo oświatowe
- Bazy z ofertami pracy dla nauczycieli
- Decyzja w sprawie zawieszenia nauki stacjonarnej
- Decyzja w sprawie zawieszenia nauki stacjonarnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- Dodatkowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Działania w zakresie przyjmowania dzieci i młodzieży z Ukrainy do polskich szkół
- Etapy wdrażania reformy – przypomnienie
- Ferie zimowe 2021
- Finansowanie zadań oświatowych – projekt ustawy
- Harmonogram egzaminów w 2019 roku
- Harmonogram egzaminów w 2020 roku
- Harmonogram egzaminów w 2020 roku
- Harmonogram egzaminów zewnętrznych w 2021 roku
- Harmonogram powrotu uczniów do szkół
- Informacje Centralnej Komisji Egzaminacyjnej o egzaminach ósmoklasisty oraz maturalnym
- Informatory o egzaminie maturalnym w Formule 2023
- Internet we wszystkich szkołach!
- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019
- Kolejny projekt MEN-u skierowany do konsultacji
- Kryteria podziału rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2017
- List Minister Edukacji Narodowej do dyrektorów szkół, nauczycieli i pracowników oświaty
- List ministra edukacji i nauki do dyrektorów szkół, nauczycieli i uczniów
- List Ministra Edukacji i Nauki na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022
- Listy Minister Edukacji Narodowej
- Listy otwarte Minister Edukacji Narodowej
- Matura 2023 – informacja dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
- Nowa podstawa programowa
- Nowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia podpisana
- Nowa podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Nowa ustawa o medycynie szkolnej
- Nowe wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- Nowe zawody w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego
- Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
- Nowelizacja ustawy o Systemie Informacji Oświatowej
- Nowy harmonogram egzaminów i rekrutacji
- Nowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021
- Nowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023
- Nowy portal MEN-u o reformie oświatowej
- Oddziały i szkoły sportowe
- Organizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – działania MEN-u skierowane do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami
- Organizacja publicznych szkół i przedszkoli
- Pliki źródłowe podręczników Nasz Elementarz i Nasza Szkoła
- Podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023
- Podział subwencji oświatowej
- Postępowanie rekrutacyjne dla absolwentów gimnazjum
- Powrót do nauki zdalnej
- Projekt nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych
- Projekt rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach skierowany do konsultacji
- Projekty rozporządzeń
- Przedłużenie nauki zdalnej
- Raport NIK o kształceniu uczniów z niepełnosprawnościami
- Realizacja podstawy programowej z wychowania fizycznego
- Regulacje prawne dotyczące przeprowadzania egzaminów w 2020 roku
- Rekomendacje MEN-u dotyczące wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rola publicznych placówek doskonalenia nauczycieli w reformie oświaty
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
- Rozporządzenie o dopuszczaniu do użytku szkolnego podręczników
- Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego
- Rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania
- Rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej
- Rozporządzenie w sprawie zmiany wymagań egzaminacyjnych
- Rozporządzenie ws. postępowania rekrutacyjnego
- Rusza rządowy projekt „Aktywna tablica”
- Rządowy program „Wyprawka szkolna”
- Terminy postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2021/2022
- Ułatwienia w procesie edukacji dzieci i młodzieży z Ukrainy
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci
- Wprowadzenie nauki zdalnej w klasach V–VIII szkół podstawowych oraz w szkołach ponadpodstawowych
- Wydawanie orzeczeń i opinii
- Wymagania egzaminacyjne obowiązujące na egzaminie maturalnym w roku 2023 i 2024
- Wytyczne dla szkół podstawowych dotyczące powrotu do pracy stacjonarnej klas I–III
- Wytyczne dotyczące organizacji zajęć w warunkach epidemii w roku szkolnym 2021/2022
- Wytyczne MEN, GIS i MZ dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży
- Zasady funkcjonowania szkół i placówek od 19 kwietnia
- Zasady organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w latach 2021–2023
- Zasady przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie
- Zespół do spraw wdrażania reformy edukacji
- Zmiana nazwy resortu edukacji
- Zmiana w podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021
- Zmiany na egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym w 2021 r.
- Zmiany w Karcie Nauczyciela
Rozwój zawodowy
- „Atomy wiedzy”. Wyjazdowe szkolenie dla nauczycieli fizyki i chemii w Genewie
- „Przystań w Sieci” – ogólnopolski projekt edukacyjny w zakresie bezpieczeństwa w internecie
- Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19
- Edukacja w zasięgu ręki
- Jak uczyć (się) w epoce cyfrowej | TechKlub Szczecin
- Jak uczyć zdalnie? Webinarium Centrum Edukacji Obywatelskiej
- Konferencja naukowa „Edukacja przed, podczas i po pandemii”
- Q&A Matura 2023 – webinarium PWN
- Szkolenia e-learningowe „Edukacja zdrowotna w szkole. II edycja”
- Umiejętności cyfrowe uczniów i nauczycieli
- Zasoby cyfrowe dla nauczycieli
Scenariusze i karty pracy
- Jakie są produkty reakcji soli z kwasami? – karta pracy
- Jakie są produkty reakcji soli z kwasami? – karta pracy
- Karta pracy: Dyfuzja/konwekcja
- Karta Pracy. Jak Zachować Zdrowie?
- Karta pracy. Obserwacja pióra ptaka
- Karty doświadczeń z zakresu fizyki
- Karty pracy – biologia
- Karty pracy na potrzeby pracowni biologicznej i zajęć w terenie
- Karty pracy z edukacji biologicznej, ekologicznej i zdrowotnej
- Myślenie krytyczne w edukacji — materiały dla nauczycieli
- Obserwacje w terenie w praktyce szkolnej
- Scenariusze i karty pracy dla przedmiotu biologia opracowane we współpracy z LOP-em
- Spotkania w drodze, czyli pociąg do polskiego
- Zanim powstała Polska
- Zestaw doświadczeń chemicznych zalecanych do wykonania samodzielnie przez uczniów
Wykłady multimedialne
- Chemia w szkole podstawowej: Badanie właściwości cukrów (sacharydów)
- Edukacja polonistyczna z wykorzystaniem metody tutoringu
- Edukacja włączająca. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Eksperymenty astronomiczne i fizyczne a kształcenie kompetencji kluczowych
- Konstruowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
- Nauczyciel Alternatywny
- Ocenianie w edukacji zdalnej
- Organizacja kształcenia zawodowego na odległość
- Organizacja pracy zdalnej
- Padlet – wykorzystanie wirtualnej tablicy w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Rok temu o tej samej porze, czyli czego o przejściu na nauczanie zdalne dowiedzieliśmy się z projektu „Rethinking Education – Zmieniamy Edukację”
- Schematy w rozwiązywaniu równań
- Szybcy i wściekli – nauczyciele w„internetach”
- TIK w nauczaniu języka polskiego oraz innych przedmiotów
- Uczenie do analizy i interpretacji utworu literackiego
- Wolontariat jako forma wychowania i profilaktyki
- Wskazówki do pracy z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Współpraca z rodzicami w warunkach pracy zdalnej
- Wypowiedź argumentacyjna na lekcjach języka polskiego
- Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Zasoby edukacyjne online
- Zasoby edukacyjne online – biologia i promocja zdrowia">Zasoby edukacyjne online – biologia i promocja zdrowia
- Zasoby edukacyjne online – języki obce">Zasoby edukacyjne online – języki obce
- Zasoby edukacyjne online – plastyka">Zasoby edukacyjne online – plastyka
- Materiały edukacyjne przydatne w komunikacji oraz udzielaniu pomocy uchodźcom z Ukrainy
- WEBEX. Nowe doświadczenia w nauczaniu chemii na odległość
- Witryny internetowe wspomagające pracę nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Witryny internetowe wspomagające pracę nauczycieli techniki i wychowania komunikacyjnego
- Zasoby edukacyjne – przyroda, część druga
- Zasoby edukacyjne online – doradztwo zawodowe
- Zasoby edukacyjne online – edukacja obywatelska
- Zasoby edukacyjne online – etyka
- Zasoby edukacyjne online – geografia
- Zasoby edukacyjne online – język polski (szkoła podstawowa)
- Zasoby edukacyjne online – kształcenie specjalne
- Zasoby edukacyjne online – matematyka
- Zasoby edukacyjne online – muzyka
- Zasoby edukacyjne online – przyroda
- Zasoby edukacyjne online – wychowanie przedszkolne
Zestawienia bibliograficzne
- Afazja
- Aplikacje online aktywizujące ucznia i umożliwiające pracę zespołów
- Bakterie, wirusy, immunologia
- Cukry / cukrzyca
- Czytanie jako fundamentalna umiejętność kompetencji szkolnych na przykładzie symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania
- Depresja dzieci i młodzieży
- Depresje
- Dobry starter – co to jest i dlaczego jest tak ważny?
- Działania w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią
- Dziecko ze specjalnymi potrzebami w systemie edukacji w świetle prawa oświatowego
- Edukacja polonistyczna z wykorzystaniem metody tutoringu
- Edukacja włączająca. Specjalne potrzeby edukacyjne
- Edukacja włączająca. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole
- Funkcjonowanie grupy integracyjnej w przedszkolu
- Gry edukacyjne
- Grzyby i ich wpływ na organizm człowieka
- Igraszki matematyczne
- Indywidualizacja nauczania
- Jak przygotować ucznia do wejścia na rynek pracy?
- Jestem wychowawcą, czyli kompetentny praktyk w działaniu – Jak efektywnie współpracować z rodzicami
- Język obcy – kształtowanie kompetencji kluczowych
- Język polski w szkole średniej – metodyka nauczania
- Kierunek 1 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 2 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 3 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 4 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 5 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 6 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 7 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Kierunek 8 polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- Komiks
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia. Indywidulany Program Edukacyjno-Terapeutyczny
- Konstruowanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU) i Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET)
- Matgames Room
- Metaumiejętności w zawodzie nauczyciela
- Metody i techniki aktywizujące w pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- Metody i techniki pracy z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole ogólnodostępnej
- Migracja i uchodźcy
- Miniporadnik nauczania online
- Mózg
- Myślenie krytyczne
- Myślenie krytyczne
- Nauczanie zdalne – zestawienie bibliograficzne
- Ocena zachowania na świadectwie szkolnym jako informacja dla rodziców i ucznia
- Origami na matematyce
- Oswoić konflikt
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Poza schematami w uczeniu i w szkolnych relacjach. Design thinking i ocenianie zachowania w edukacji zdalnej
- Praca z uczniem obcojęzycznym
- Praca z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Praca z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych – podstawy teoretyczne
- Prawa dziecka
- Promocja zdrowia, edukacja zdrowotna
- Przeciwdziałanie uzależnieniom – działania wychowawcy, nauczyciela i pedagoga szkolnego
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Przygotowanie do nauki czytania – praktyczne rozwiązania
- Przyprawy – dobry i zły wpływ na organizm
- Rola nauczyciela
- Różne sposoby mnożenia i dzielenia
- Rozwijanie umiejętności logicznego i twórczego myślenia poprzez doświadczenia i eksperymenty
- Rozwój kompetencji społecznych uczniów
- Samospełniające się proroctwo i inne mechanizmy psychologiczne w postrzeganiu i ocenianiu zachowania uczniów w edukacji hybrydowe
- Schematy w rozwiązywaniu równań
- Słowa żyją. Najnowsze tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny
- Stanisław Lem
- Storytelling. Opowiedz swoją historię
- Światowy Dzień Owoców i Warzyw
- Szkoła i Przedszkole Promujące Zdrowie w praktyce szkolnej
- Tadeusz Różewicz
- TIK w nauczaniu języka polskiego
- Tworzenie sprawdzianów online ze znakami matematycznymi w formularzach Google
- Warsztat pracy młodego nauczyciela wychowania fizycznego
- Wolontariat jako forma wychowania i profilaktyki
- Wsparcie psychologiczne dla uczniów szkoły podstawowej oraz dla pedagogów w czasie pandemii
- Wykorzystanie filmu w działaniach wychowawczych szkoły
- Wypalenie uczniów w sytuacji kryzysu
- Wypowiedź argumentacyjna na języku polskim
- Zaburzenia mowy u dzieci
- Zadania i obowiązki dyrektora szkoły a ocena pracy dyrektora
- Zdalne nauczanie historii